Αυτόματα και χωρίς αντάλλαγμα μεταφέρεται στο υπερταμείο, την ημέρα καταχώρησης στο ΓΕΜΗ του καταστατικού της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) η συμμετοχή του δημοσίου σε σειρά κρατικών εταιρειών.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις συμμετοχές σε ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ (Οργανισμός διαχείρισης του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου), ΕΛΤΑ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (το 25% καθώς το 30% ελέγχεται ήδη από το ΤΑΙΠΕΔ), Ελληνικές Αλυκές, ΕΤΒΑ - ΒΙΠΕ, Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ ΑΕ), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΗ - HELEXPO, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες ύδρευσης και αποχέτευσης), Κτιριακές Υποδομές ΑΕ,ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ .
Στο άρθρο 81 του πολυνομοσχεδίου αναφέρεται ότι επιπλέον, από την ημέρα καταχώρησης του Καταστατικού της ΕΔΗΣ στο ΓΕΜΗ "μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΔΗΣ" τα δικαιώματα εκμετάλλευση των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport.
Με το άρθρο 73 ανοίγει ο δρόμος για τη μεταφορά στο υπερταμείο, και συγκεκριμένα στη θυγατρική Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), ακινήτων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο υπουργείων και άλλων οργανισμών.
Με το συγκεκριμένο άρθρο συστήνεται "ομάδα εργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών, των κατά περίπτωση συναρμοδίων Υπουργείων και των θυγατρικών ΕΤΑΔ και ΤΑΙΠΕΔ της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (σ.σ. του υπερταμείου) με σκοπό τον εντοπισμό στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας (...) ακινήτων που πληρούν κριτήρια τα οποία τα καθιστούν κατάλληλα για αξιοποίηση".
Η ομάδα εργασίας "θα έχει πλήρη πρόσβαση στο μητρώο και σε τυχόν αντίστοιχα αρχεία ακίνητης περιουσίας που τηρούνται σε συναρμόδια υπουργεία...". Στο ίδιο άρθρο επισημαίνεται, όπως και στο κείμενο του συμπληρωματικού μνημονίου, πως "καμία μεταβίβαση ακινήτου δεν μπορεί να λάβει χώρα, εφόσον είναι αντίθετη με την Ελληνική νομοθεσία".
Στο μεσοπρόθεσμο, που έχει ενσωματωθεί στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται πως τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις ανήλθαν πέρυσι σε 494 εκατ. ευρώ, φέτος θα φτάσουν τα 2,15 δισ. ευρώ και το 2018 τα 2,1 δισ. ευρώ.
Για τις επόμενες τρεις χρονιές μέχρι το 2021 οι προβλέψεις για έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις είναι μάλλον ενδεικτικές, αφού αναφέρονται 143 εκατ. ευρώ για το 2019, 109 εκατ. για το 2020 και 86 εκατ. ευρώ για το 2021.
Ειδικά για το 2017 προβλέπεται πως τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις θα προέλθουν από τους διαγωνισμούς που έχουν κλείσει τα προηγούμενα χρόνια και λαμβάνονται οι επόμενες δόσεις όπως ΟΠΑΠ, ψηφιακό μέρισμα, ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων, τους διαγωνισμούς που ολοκληρώθηκαν φέτος όπως τα περιφερειακά αεροδρόμια καθώς και διαγωνισμούς που θα ολοκληρωθούν όπως ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ, ΟΤΕ (πώληση του 5% που μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ), εταιρεία τροχαίου υλικού ΟΣΕ, κλπ.
Για το 2018 προβλέπεται πως τα έσοδα θα προέλθουν από διαγωνισμούς όπως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, του ποσοστού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ (30%) στην Διεθνής Αερολιμένας ΑΘηνών, αλλά και πώληση του ποσοστού ΤΑΙΠΕΔ στα ΕΛΠΕ.
Φώτης Κόλλιας
fotisk2@euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.