Ο ελληνικός Εθνικός Εναέριος Χώρος (ΕΕΧ) δεν είναι 10 ν.μ, αλλά στα 6 ν.μ. και καμιά διεθνώς χώρα δεν αναγνωρίζει το εύρος του. Αυτά αναφέρονται σερ δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hürriyet, η οποία βέβαια απηχεί τις απόψεις και θέσεις του τουρκικού κράτους και του παλατιού της Άγκυρας.
Αφορμή για το τουρκικό δημοσίευμα το χθεσινό ρεκόρ των παραβάσεων του FIR Αθηνών και των παραβιάσεων του ΕΕΧ που έφτασαν πάνω από τις 170 και των εννέα σκληρών εμπλοκών με μαχητικά της ΠΑ και της τουρκικής Αεροπορίας που θύμιζαν μέρες του Οκτωβρίου του 1997.
Έτσι οι Τούρκοι προσπαθούν να «παραδώσουν» με μαθήματα διεθνούς δικαίου επιχειρώντας να υπαγορεύσουν στην Ελλάδα που ξεκινά και τελειώνει ο Εθνικός της Εναέριος Χώρος.
Σε δημοσίευμα στην τουρκική ιστοσελίδα, αν και γίνεται αποδεκτό, ότι πραγματοποιήθηκε το σύνολο των παραβιάσεων και των αερομαχιών , εντούτοις επιχειρείται να τονιστεί η «λάθος» αξίωση της ελληνικής πλευράς για τα 10 ναυτικά μίλια εθνικού εναέριου χώρου.
Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα διακινεί τον στρεβλό και προφανώς αναθερωτητικό ισχυρισμό ότι η Ελλάδα αξιώνει δήθεν ΕΕΧ 10 ναυτικών μιλίων, ενώ το «σωστό» -κατά την άποψη των Τούρκων βέβαια- είναι 6 ναυτικά μίλια, τονίζοντας μάλιστα ότι οι ελληνικές αξιώσεις δεν αναγνωρίζονται ούτε από την Τουρκία, ούτε από άλλη χώρα διεθνώς.
Αυτό που ξεχνούν οι Τούρκοι φυσικά και όχι τυχαία είναι το γεγονός ότι ο ελληνικός εναέριος χώρος ούτε είναι κάτι που επιβλήθηκε από την Ελλάδα στη διεθνή κοινότητα σιωπηρά, ούτε είναι κάτι που συνέβη τις τελευταίες ημέρες.
Αυτό που λησμονούν οι Τούρκοι είναι ότι ο εθνικός εναέριος χώρος των 10 ναυτικών μιλίων από τις ακτές των ελληνικών νησιών ισχύει από τις 6 Σεπτεμβρίου 1931.
Με το Π.Δ. 6/18-9-1931 καθορίστηκε ότι «Το πλάτος της ζώνης των χωρικών υδάτων, όσον αφορά ζητήματα Αεροπορίας και Αστυνομίας αυτής, εκτείνεται σε 10 ναυτικά μίλια από τις ακτές». Το Π.Δ. αυτό έχει περιληφθεί στη γνωστή δημοσίευση του ΟΗΕ, που περιέχει τις εθνικές νομοθεσίες των Κρατών-Μελών για την αιγιαλίτιδα ζώνη, ήδη από το 1956.
Αντίστοιχα στη θάλασσα η Ελλάδα «επέλεξε να ασκεί κυριαρχία μέχρι τα 6 ναυτικών μιλίων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΞ.
Η τουρκική αμφισβήτηση ξεκινά από το 1974 με το προηγούμενο χρονικό διάστημα να μην υπήρχε κανένα πρόβλημα με το εύρος του ΕΕΧ από αυτή.
Πιο συγκεκριμένα η Τουρκική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με NOTAM στις 20, 23 και 29 Ιουλίου 1974 χαρακτήρισε τον εναέριο Χώρο του Αιγαίου που υπαγόταν σε ελληνικό έλεγχο σαν Danger Area.
Στις 2 Αυγούστου 1974 ανακάλεσε την NOTAM και στις 6 Αυγούστου έκδωσε νέα παράνομη (την «περίφημη» 714) αυθαίρετης καθιέρωσης σημείων αναφοράς σε μια περιοχή απ’ τον Έβρο ως την Αλεξάνδρεια και πάνω απ’ το μέσο του Αιγαίου, για τα αεροσκάφη που θα πετούσαν προς την Τουρκία και θα υπάγονταν στο "ANKARA" Air traffic control center" και "INSTABUL" Air traffic control center και όχι στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Αθηνών, αφού τα σημεία αναφοράς βρίσκονταν μέσα στο FIR/U.I.R "ATHINAI".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.