Σημαντικές αλλαγές εξετάζονταισε ό,τι αφορά το σχεδιασμό των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, περίπου 2 μήνες πριν την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ταμείο αποκρατικοποιήσεων εισηγείται την
κατασκευή 20 σταθμών πλευρικών διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου
και την ανέγερση σταθμού στη Δυτική Σιάτιστα, ο οποίος και – αν λάβει το
πράσινο φως - θα αντικαταστήσει τον σταθμό που επρόκειτο να
κατασκευαστεί στην περιοχή του Αλιάκμονα.
Στόχος είναι η χρέωση των οδηγών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο να πραγματοποιείται με δικαιότερο τρόπο, καθώς τώρα οι οδηγοί που κινούνται προς το Μέτσοβο πληρώνουν διόδια δύο φορές, ενώ εκείνοι με κατεύθυνση την Κοζάνη, δεν πληρώνουν τίποτα.
Για να προχωρήσει ωστόσο η κατασκευσή των σταθμών αυτών, απαιτείται η εκπόνηση περιβαλλοντικών μελετών αλλά και η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, από τους υπουργούς οικονομικών και υποδομών.
Η Εγνατία Οδός έχει αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει 10 νέους σταθμούς διοδίων. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται, αφού πρώτα ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο, να υπογραφεί η σύμβαση για την ανέγερση τεσσάρων σταθμών, στην Παμβώτιδα, την Ιεροπηγή, τους Ευζώνους και τη Μέστη.
Στις 7 Μαρτίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η υποβολή οικονομικών προσφορών για την κατασκευή του σταθμού της Θεσσαλονίκης, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα απεργήσουν οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.
Άγνωστο παραμένει τι θα συμβεί με τους σταθμούς του Βενέτικου και του Αλιάκμονα, που επρόκειτο να δημοπρατηθούν μαζί με τον σταθμό της Θεσσαλονίκης, καθώς έχει ζητηθεί να παραταθεί η δημοπράτησή τους για 45 ημέρες.
Έως τα τέλη Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση τριών ακόμα σταθμών, στις περιοχές της Καβάλας, του Στρυμονικού και της Ασπροβάλτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο περιβάλλοντος θα έχει ολοκληρώσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση για τους δύο πρώτους έως τα τέλη Μαρτίου, ενώ σε ό,τι αφορά τον σταθμό της Ασπροβάλτας, τα τεύχη δημοπράτησης θα έχουν εκδοθεί έως τα τέλη της εβδομάδας.
Σε ό,τι αφορά την εισήγηση για την κατασκευή των 20 νέων πλευρικών σταθμών, στελέχη της Εγνατίας Οδού εκτιμούν ότι θα χρειαστούν περίπου 18 μήνες προκειμένου να εκπονηθούν οι απαραίτητες μελέτες και η αδειοδότησή τους.
Κατά άλλες πληροφορίες, οι διαδικασίες αυτές μπορούν να προχωρήσουν, δίχως να προκύψουν καθυστερήσεις για την έναρξη του διαγωνισμού, ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Απριλίου, ή στις αρχές Μαϊου και να έχει διάρκεια περίπου ενός έτους.
Πρόθεση του υπουργείου υποδομών είναι να αλλάξει το υπάρχον καθεστώς διοδίων και να τεθεί σε λειτουργία ένα αναλογικό σύστημα, με τη χρέωση να εξαρτάται από την διανυθείσα απόσταση. Ωστόσο, η εφαρμογή του αναλογικού συστήματος διοδίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς εκτός από μεγάλο κόστος, που εκτιμάται σε περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ, εγείρονται και ζητήματα που άπτονται των προσωπικών δεδομένων.
skai
Στόχος είναι η χρέωση των οδηγών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο να πραγματοποιείται με δικαιότερο τρόπο, καθώς τώρα οι οδηγοί που κινούνται προς το Μέτσοβο πληρώνουν διόδια δύο φορές, ενώ εκείνοι με κατεύθυνση την Κοζάνη, δεν πληρώνουν τίποτα.
Για να προχωρήσει ωστόσο η κατασκευσή των σταθμών αυτών, απαιτείται η εκπόνηση περιβαλλοντικών μελετών αλλά και η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, από τους υπουργούς οικονομικών και υποδομών.
Η Εγνατία Οδός έχει αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει 10 νέους σταθμούς διοδίων. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται, αφού πρώτα ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο, να υπογραφεί η σύμβαση για την ανέγερση τεσσάρων σταθμών, στην Παμβώτιδα, την Ιεροπηγή, τους Ευζώνους και τη Μέστη.
Στις 7 Μαρτίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η υποβολή οικονομικών προσφορών για την κατασκευή του σταθμού της Θεσσαλονίκης, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα απεργήσουν οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.
Άγνωστο παραμένει τι θα συμβεί με τους σταθμούς του Βενέτικου και του Αλιάκμονα, που επρόκειτο να δημοπρατηθούν μαζί με τον σταθμό της Θεσσαλονίκης, καθώς έχει ζητηθεί να παραταθεί η δημοπράτησή τους για 45 ημέρες.
Έως τα τέλη Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση τριών ακόμα σταθμών, στις περιοχές της Καβάλας, του Στρυμονικού και της Ασπροβάλτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο περιβάλλοντος θα έχει ολοκληρώσει την περιβαλλοντική αδειοδότηση για τους δύο πρώτους έως τα τέλη Μαρτίου, ενώ σε ό,τι αφορά τον σταθμό της Ασπροβάλτας, τα τεύχη δημοπράτησης θα έχουν εκδοθεί έως τα τέλη της εβδομάδας.
Σε ό,τι αφορά την εισήγηση για την κατασκευή των 20 νέων πλευρικών σταθμών, στελέχη της Εγνατίας Οδού εκτιμούν ότι θα χρειαστούν περίπου 18 μήνες προκειμένου να εκπονηθούν οι απαραίτητες μελέτες και η αδειοδότησή τους.
Κατά άλλες πληροφορίες, οι διαδικασίες αυτές μπορούν να προχωρήσουν, δίχως να προκύψουν καθυστερήσεις για την έναρξη του διαγωνισμού, ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Απριλίου, ή στις αρχές Μαϊου και να έχει διάρκεια περίπου ενός έτους.
Πρόθεση του υπουργείου υποδομών είναι να αλλάξει το υπάρχον καθεστώς διοδίων και να τεθεί σε λειτουργία ένα αναλογικό σύστημα, με τη χρέωση να εξαρτάται από την διανυθείσα απόσταση. Ωστόσο, η εφαρμογή του αναλογικού συστήματος διοδίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς εκτός από μεγάλο κόστος, που εκτιμάται σε περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ, εγείρονται και ζητήματα που άπτονται των προσωπικών δεδομένων.
skai
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.