Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός
Τα πράγματα είναι πολύ περίεργα και ύποπτα. Υπάρχουν διεθνή κέντρα που θέλουν να μας αλληλοεξοντώσουν και στο πλαίσιο αυτό μαθαίνω ότι ένας από τα όπλα – ερείσματα για να μας διχάσουν και πάλι και να στρέψουν την κοινή γνώμη μακριά από τα δημοσιονομικά προβλήματα, θα είναι η μαντήλα.
Φυσικά όλα αυτό θα είναι στημένο. Η ευκαιρία για άλλη μια φορά θα δοθεί με αφορμή τις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου…
Πριν προχωρήσω στην ανάλυση να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Είναι άλλο πράγμα η μαντήλα, άλλο το τσαντόρ και άλλο η μπούργκα.
Η μαντήλα καλύπτει μόνον το κεφάλι!
Το τσαντόρ είναι η μεγάλη μαντήλα που καλύπτει κεφάλι και μεγάλο μέρος ή και ολόκληρο το σώμα, αλλά αφήνει ελεύθερο το πρόσωπο.
Η μπούργκα καλύπτει τα πάντα, ακόμα και το πρόσωπο.
Φυσικά υπάρχουν και άλλα ενδοιάμεσα είδη, απλά αναφέρω παραπάνω τα πιο γνωστά σε εμάς. Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλα τα είδη μαντήλας που κυριαρχούν στον μουσουλμανικό κόσμο:
Η μαντήλα στην Ελλάδα δεν είναι κάτι ξένο. Από την αρχαία Ελλάδα (εξαιρείται η Σπάρτη) οι έγγαμες γυναίκες φορούσαν αραχνοΰφαντο πέπλο, στα πρωτοχριστιανικά χρόνια το πέπλο αντικαταστάθηκε με τη μαντήλα, που εμφανίζεται η Παναγία και όλες οι έγγαμες Αγίες στις εικόνες. Είναι η κλασσική εικόνα της γιαγιάς μας στο χωριό που φοράει την μαύρη μαντήλα (εφόσον είναι χήρα ή έχει χάσει παιδί/ά) ή την πράσινη και καφέ (εφόσον ζει ο άντρας της).
Η χρήση της μαντήλας (προσιδιάζει με τη μουσουλμανική hijab) στην Ελλάδα είναι ακόμα πιο έντονη στους παλινοστούντες από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Ειδικά στην εκκλησία σπάνια θα δείτε γυναίκα χωρίς την κλασσική μαντήλα. Φυσικά οι νεότερες στην ηλικία και πιο «πεταχτούλες» έχουν εξελίξει το θέμα μαντήλα ακολουθώντας άλλες χρωματικές και σχεδιαστικές τάσεις.
Η μαντήλα αποτελεί πεδίο σύγκρουσης, το θέμα όμως είναι ότι γίνεται με λάθος τρόπο και για λάθος λόγο.
Σκοπός του άρθρου είναι να καταλάβουμε ότι άλλο πράγμα η παραδοσιακή μαντήλα, που όπως είπαμε την γνωρίζουμε από τις γιαγιάδες μας και άλλο πράγμα τα υπόλοιπα 6 είδη ισλαμικής μαντήλας που αποτελούν ακόμα μια ευκαιρία για να μειώσουν τη γυναίκα.
Για παράδειγμα θα θέσω τη σύζυγο του πρωθυπουργού, η οποία στις επισκέψεις στις σε μουσουλμανικές χώρες, αντί για την ανεκτή από τις τοπικές θρησκείες μαντήλα τύπου Χιτζάμπ επέλεξε (ή της επέλεξαν) να φορέσει τη μαντήλα τύπου Σαγιάλα (το πέμπτο σε «αυστηρότητα» του ενδυματολογικού κώδικα της Σαρία):
Ακόμα χειρότερα έπραξε η Υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά, η οποία πήγε ένα βήμα πριν την μπούργκα φορώντας Τσαντόρ:
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι η συζήτηση που ανοίγει με θέμα την μαντήλα, πρέπει να πάει σε άλλο ύφος και όχι στον ενδηματολογικό κώδικα. Αν τελικά η μαντήλα αποτελεί έναν τρόπο ώστε να μειωθεί η αξία και η κοινωνική και οικογενειακή θέση της γυναίκας τότε ναι να την απαγορεύσουμε.
Αν όμως είναι απλή ενδυματολογική επιλογή, γίνεται ελεύθερα και χωρίς επιβολή, τότε δεν βλέπω το λόγο να περιορίσουμε αυτό το δικαίωμα.
Ένας μπάρμπας στο χωριό μου, κάποτε που ήμουν και εγώ πιτσιρικάς μου είχε πει μια κουβέντα πολύ σοφή:
Τα πράγματα είναι πολύ περίεργα και ύποπτα. Υπάρχουν διεθνή κέντρα που θέλουν να μας αλληλοεξοντώσουν και στο πλαίσιο αυτό μαθαίνω ότι ένας από τα όπλα – ερείσματα για να μας διχάσουν και πάλι και να στρέψουν την κοινή γνώμη μακριά από τα δημοσιονομικά προβλήματα, θα είναι η μαντήλα.
Φυσικά όλα αυτό θα είναι στημένο. Η ευκαιρία για άλλη μια φορά θα δοθεί με αφορμή τις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου…
Πριν προχωρήσω στην ανάλυση να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Είναι άλλο πράγμα η μαντήλα, άλλο το τσαντόρ και άλλο η μπούργκα.
Η μαντήλα καλύπτει μόνον το κεφάλι!
Το τσαντόρ είναι η μεγάλη μαντήλα που καλύπτει κεφάλι και μεγάλο μέρος ή και ολόκληρο το σώμα, αλλά αφήνει ελεύθερο το πρόσωπο.
Η μπούργκα καλύπτει τα πάντα, ακόμα και το πρόσωπο.
Φυσικά υπάρχουν και άλλα ενδοιάμεσα είδη, απλά αναφέρω παραπάνω τα πιο γνωστά σε εμάς. Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλα τα είδη μαντήλας που κυριαρχούν στον μουσουλμανικό κόσμο:
Η μαντήλα στην Ελλάδα δεν είναι κάτι ξένο. Από την αρχαία Ελλάδα (εξαιρείται η Σπάρτη) οι έγγαμες γυναίκες φορούσαν αραχνοΰφαντο πέπλο, στα πρωτοχριστιανικά χρόνια το πέπλο αντικαταστάθηκε με τη μαντήλα, που εμφανίζεται η Παναγία και όλες οι έγγαμες Αγίες στις εικόνες. Είναι η κλασσική εικόνα της γιαγιάς μας στο χωριό που φοράει την μαύρη μαντήλα (εφόσον είναι χήρα ή έχει χάσει παιδί/ά) ή την πράσινη και καφέ (εφόσον ζει ο άντρας της).
Η χρήση της μαντήλας (προσιδιάζει με τη μουσουλμανική hijab) στην Ελλάδα είναι ακόμα πιο έντονη στους παλινοστούντες από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Ειδικά στην εκκλησία σπάνια θα δείτε γυναίκα χωρίς την κλασσική μαντήλα. Φυσικά οι νεότερες στην ηλικία και πιο «πεταχτούλες» έχουν εξελίξει το θέμα μαντήλα ακολουθώντας άλλες χρωματικές και σχεδιαστικές τάσεις.
Η μαντήλα αποτελεί πεδίο σύγκρουσης, το θέμα όμως είναι ότι γίνεται με λάθος τρόπο και για λάθος λόγο.
Σκοπός του άρθρου είναι να καταλάβουμε ότι άλλο πράγμα η παραδοσιακή μαντήλα, που όπως είπαμε την γνωρίζουμε από τις γιαγιάδες μας και άλλο πράγμα τα υπόλοιπα 6 είδη ισλαμικής μαντήλας που αποτελούν ακόμα μια ευκαιρία για να μειώσουν τη γυναίκα.
Για παράδειγμα θα θέσω τη σύζυγο του πρωθυπουργού, η οποία στις επισκέψεις στις σε μουσουλμανικές χώρες, αντί για την ανεκτή από τις τοπικές θρησκείες μαντήλα τύπου Χιτζάμπ επέλεξε (ή της επέλεξαν) να φορέσει τη μαντήλα τύπου Σαγιάλα (το πέμπτο σε «αυστηρότητα» του ενδυματολογικού κώδικα της Σαρία):
Ακόμα χειρότερα έπραξε η Υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά, η οποία πήγε ένα βήμα πριν την μπούργκα φορώντας Τσαντόρ:
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι η συζήτηση που ανοίγει με θέμα την μαντήλα, πρέπει να πάει σε άλλο ύφος και όχι στον ενδηματολογικό κώδικα. Αν τελικά η μαντήλα αποτελεί έναν τρόπο ώστε να μειωθεί η αξία και η κοινωνική και οικογενειακή θέση της γυναίκας τότε ναι να την απαγορεύσουμε.
Αν όμως είναι απλή ενδυματολογική επιλογή, γίνεται ελεύθερα και χωρίς επιβολή, τότε δεν βλέπω το λόγο να περιορίσουμε αυτό το δικαίωμα.
Ένας μπάρμπας στο χωριό μου, κάποτε που ήμουν και εγώ πιτσιρικάς μου είχε πει μια κουβέντα πολύ σοφή:
«το πουτανίζειν δεν κρύβεται, ούτε με μαντήλες, ούτε με μισοφώρια….
η γυναίκα κάνει μπαμ από μακριά… και τι κάνει και τι βρώμικο σκέφτεται…
δεν την γλυτώνει ακόμα και αν την έχεις βάλει σε σφραγισμένο μπουκάλι…»Πολεμικός Ανταποκριτής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.