Eντατικές
ασκήσεις με την χρήση αυτοκινούμενων πλωτών γεφυρών εφόδου SYHK – SAMUR
ξεκίνησε η τουρκική 1η Στρατιά του Εβρου, για λόγους καθαρά ψυχολογικής
πίεσης προς την Αθήνα.
Το Σύνταγμα μηχανικού της 54ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας με έδρα την Ανδριανούπολη εκτέλεσε την άσκηση πολύ κοντά στο προγεφύρωμα του Κάραγατς, μια περιοχή που αποτελούσε το βασικό σημείο εκτόξευσης της τουρκικής εισβολής βάσει του σχεδίου «Βαριοπούλα»
Στην άσκηση χρησιμοποιήθηκαν 30 άρματα μάχης LEO2A4 και LEO1A5, καθώς και αριθμός τροχοφόρων.
Η Ταξιαρχία ανήκει στο 5ο ΣΣ με με έδρα την Τυρολόη.
Οι βασικές μονάδες του 5ου ΣΣ βάσει των πληροφοριών του ΓΕΣ
είναι η 54η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία Πεζικού, με έδρα την Αδριανούπολη, η
55η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία Πεζικού, με έδρα το Ασβεστοχώρι,
Αδριανούπολης, η 65η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία Πεζικού, με έδρα το Λουλέ
Μπουργκάς, η 1η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία, με έδρα την Αρτεσκό και 105o
Σύνταγμα Πυροβολικού, με έδρα την Τυρολόη εξοπλισμένο με αυτοκινούμενα
πυροβόλα Firtina των 155 χλστ.
Συνολικά οι Τούρκοι διαθέτουν 52 γέφυρες Samur που συγκροτούν 4 μονάδες των 12 γεφυρών με τέσσερα ακόμα συστήματα να χρησιμοποιούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η κάθε γέφυρα έχει μήκος 12,5 μέτρα οπότε η κάθε μονάδα μπορεί να γεφυρώσει ποτάμι πλάτους 150 μέτρων.
Το όχημα μπορεί να κινηθεί σε οποιοδήποτε έδαφος και μέσα στο νερό κινείται με υδροπροωθητές οι οποίοι επιτρέπουν στο όχημα να δύναται να υλοποιήσει περιστροφή 360 μοιρών άνετα, κάτι τρομερά σημαντικό σε ένα ποτάμι .
Στην άσκηση χρησιμοποιήθηκαν και οχήματα AZMIM (Amfibi Zırhlı Muharebe İş Makinasι: Αμφίβιο Θωρακισμένο Όχημα Μηχανικού).
Ο γαιοπροωθητής ΑΖΜΙΜ, έχει βάρος περί τους 17 τόνους και διαθέτει θωράκιση από κράματα αλουμινίου που του παρέχει προστασία από θραύσματα πυροβολικού και όλμων καθώς και από πυρά όπλων ευθυτενούς τροχιάς διαμετρήματος μέχρι και 14,5 χλστ.
Η μέγιστη ταχύτητά του ανέρχεται σε 48 χλμ. ανά ώρα, η δε αυτονομία κίνησής του, φτάνει τα 370 χλμ. Αυτή δε είναι και η διαφορά του από τους συμβατικούς γαιοπροωθητές, εμπορικού τύπου, που μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί ο τουρκικός αλλά και ο Ελληνικός Στρατός. Τα συμβατικά μηχανήματα κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες, διαθέτουν ολομεταλλικές ερπύστριες που καταστρέφουν τα οδικά δίκτυα και συνεπώς δεν μπορούν να κινηθούν αυτόνομα, εντασσόμενα σε φάλαγγες τεθωρακισμένων σχηματισμών.
Αντίθετα οι ειδικοί προωθητές όπως ο AZMIM, διαθέτουν ερπύστριες με ελαστικά πέλματα, αναπτύσσουν ταχύτητα ανάλογη με των υπολοίπων τεθωρακισμένων μέσων (άρματα, ΤΟΜΠ, ΤΟΜΑ, αυτοκινούμενα πυροβόλα κλπ), είναι αμφίβιοι και μπορούν να «εργαστούν» υπό τα πυρά του εχθρού, λόγω της προστασίας θώρακα που διαθέτουν.
Ελληνικά μέσα παρατήρησης κατέγραψαν την άσκηση, η οποία
μελετάται αυτή την στιγμή από τα Επιτελεί προκειμένου να διακριβωθεί αν
υπάρχει κάποια ποιοτική διαφοροποίηση από άλλες ανάλογες ασκήσεις που
έχουν γίνει στο παρελθόν (π.χ. εμπλοκή περισσότερων δυνάμεων), κάτι που
θα μπορούσε να σημαίνει πιθανή προετοιμασία ενέργειας…
pronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.