Λήγει η σύμβαση με τον ανάδοχο – Καθησυχάζει το υπουργείο Ναυτιλίας
Χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο από τις πρώτες πρωινές ώρες της
Τετάρτης μένουν 125 Λιμενικές Αρχές, περιφερειακές υπηρεσίες και
επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής λόγω
λήξης της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο.
Ενδεικτικά χωρίς πρόσβαση στο Internet θα μείνουν Λιμενικοί Σταθμοί
στη Μεγίστη, στη Χάλκη, στην Αστυπάλαια, στο Διαφάνι, στη Κάσο, στη
Μήθυμνα, στο Πλωμάρι, στο Σίγρι, στον Πολίχνιτο, στα Μεστά Χίου, στις
Οινούσες, στα Ψαρά, στον Άγιο Ευστράτιο κ.α.
Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι αξιωματικών στο ΛΣ
«όπως ενημερώθηκαν οι υπόψη υπηρεσίες, μόλις πρόσφατα δρομολογήθηκαν οι
σχετικές ενέργειες για την εξεύρεση πιστώσεων και την υλοποίηση
διαγωνιστικής διαδικασίας για την εξασφάλιση διασύνδεσης με νέες γραμμές
δεδομένων των προαναφερόμενων Λιμενικών Αρχών και Υπηρεσιών,
διαδικασία που εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του Μαρτίου
2017».
Και συμπληρώνουν «αυτό συνεπάγεται ότι για ένα διάστημα τουλάχιστον
δύο μηνών - εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά στην διαδικασία εξεύρεσης νέας
συνεργασίας γραμμών δεδομένων - 125 υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δεν θα
έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, για καμία απολύτως εργασία, ούτε καν της
απλής πρόσβασης στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail). Φυσικά δεν γίνεται
καν λόγος για την πρόσβαση εν γένει στις εσωτερικές εφαρμογές του
Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Απορίας άξιο είναι λοιπόν πως, εν έτη 2017, όταν η
τεχνολογία έχει εισβάλει σε κάθε τομέα της αρμοδιότητας μας, θα υπάρχουν
υπηρεσίες που θα στερούνται του αυτονόητου όπως είναι η πρόσβαση στο
διαδίκτυο για την εξυπηρέτηση του πολίτη και την ομαλή λειτουργία τους».
Επισημαίνουν ακόμη ότι «οι λύσεις που προτείνονται όπως η πρόσβαση
από εξωγενή σύνδεση διαδικτύου - το κόστος της οποίας αλήθεια δεν μας
λένε ποιός θα το καλύπτει! - ή η μετακίνηση των στελεχών στην
προϊσταμένη Λιμενική Αρχή - που μπορεί να απέχει έως και 100 χλμ. ή να
βρίσκεται σε άλλο νησί μόνο και μόνο για τον έλεγχο της εισερχόμενης
αλληλογραφίας του υπηρεσιακού email, μόνο ως αστεία προσέγγιση θα
μπορούσαν να εκληφθούν».
Τέλος καλούν τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Παν. Κουρουμπλή
«να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες για την άμεση αποκατάσταση του
προβλήματος. Ας μην επιτρέπουμε τέτοιου είδους ζητήματα να διογκώνονται
αφενός λειτουργώντας ως τροχοπέδη στην ομαλή λειτουργία των Υπηρεσιών
και δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την υπηρεσιακή καθημερινότητα των
στελεχών και αφετέρου καθιστώντας το Σώμα και τα στελέχη του αντικείμενα
κακεντρεχών σχολίων που μειώνουν το έργο και την προσφορά τους».
Ωστόσο αργά το απόγευμα της Τρίτης πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας εμφανίστηκαν καθησυχαστικές λέγοντας πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Όπως τόνισαν, η πρόσβαση των λιμενικών αρχών στο διαδίκτυο ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού σε δύο μήνες θα συνεχιστεί με τον ΟΤΕ και τον υπάρχοντα πάροχο.
Ανέφεραν επίσης ότι μετά τη λήξη της σχετικής σύμβασης με τον έως τώρα ανάδοχο της παρεχομένης υπηρεσίας, το υπουργείο Ναυτιλίας είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό που σε πρώτη φάση κηρύχθηκε άγονος, αφού καμία εταιρεία υπηρεσίας διαδικτύου δεν προσήλθε, καθ’ ότι απαιτούσαν σύμβαση 24 μηνών και όχι για 10, όπως ήταν την πρώτη φορά.
Πάντως όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του Αρχηγείου του ΛΣ που εστάλη με την ένδειξη «επείγον» στις 24 Ιανουαρίου αναφερόταν: «Γνωρίζεται ότι στο πλαίσιο της (α) σχετικής σύμβασης εγκαταστάθηκαν και λειτουργούν από τα τέλη του 2014 γραμμές δεδομένων τύπου ADSL και 3G συνοδευόμενες από τον απαραίτητο δικτυακό εξοπλισμό σε 125 Λιμενικές Αρχές, Περιφερειακές Υπηρεσίες και Επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο παράρτημα. Για τις εν λόγω γραμμές δεδομένων και σύμφωνα με την ανωτέρω (γ) σχετική, ο Ανάδοχος θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διαδικτύου μέχρι την 31-01-2017 οπότε και θα διακοπούν οριστικά οι σχετικές γραμμές δεδομένων με αποτέλεσμα τη διακοπή πρόσβασης των ανωτέρω υπηρεσιών στο διαδίκτυο, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) και εν γένει τις εσωτερικές εφαρμογές του ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ».
Και σημειώνεται «ότι εκ μέρους των συναρμόδιων υπηρεσιών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές ενέργειες για την εξεύρεση πιστώσεων και την υλοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την εξασφάλιση διασύνδεσης με νέες γραμμές δεδομένων των προαναφερόμενων Λιμενικών Αρχών, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του Μαρτίου 2017. Στο πλαίσιο αυτό και όσον αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), σας γνωρίζουμε ότι ο φάκελος εισερχόμενης αλληλογραφίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (inbox) των υπηρεσιών του συνημμένου παραρτήματος, θα είναι προσβάσιμος και από την προϊσταμένη Λιμενική Αρχή
στην οποία υπάγονται, χωρίς να παύει η δυνατότητα πρόσβασης των Υπηρεσιών από εξωγενή σύνδεση διαδικτύου».
Επιπλέον, «όσον αφορά τις υπόλοιπες διοικητικές-υπηρεσιακές εφαρμογές [ΣΔΑΠ, Αναζητήσεις ΠΥΘΕΑΣ,SafeSeaNet-IMP, διαχείριση αδειών εκμίσθωσης (SafeWaterSports), e-παράβολο], παρακαλούνται οι κεντρικές υπηρεσίες / διευθύνσεις που έχουν την κεντρική διαχείρισή τους να μεριμνήσουν για παροχή οδηγιών εναλλακτικής λειτουργίας τους».
Ωστόσο αργά το απόγευμα της Τρίτης πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας εμφανίστηκαν καθησυχαστικές λέγοντας πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Όπως τόνισαν, η πρόσβαση των λιμενικών αρχών στο διαδίκτυο ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού σε δύο μήνες θα συνεχιστεί με τον ΟΤΕ και τον υπάρχοντα πάροχο.
Ανέφεραν επίσης ότι μετά τη λήξη της σχετικής σύμβασης με τον έως τώρα ανάδοχο της παρεχομένης υπηρεσίας, το υπουργείο Ναυτιλίας είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό που σε πρώτη φάση κηρύχθηκε άγονος, αφού καμία εταιρεία υπηρεσίας διαδικτύου δεν προσήλθε, καθ’ ότι απαιτούσαν σύμβαση 24 μηνών και όχι για 10, όπως ήταν την πρώτη φορά.
Πάντως όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του Αρχηγείου του ΛΣ που εστάλη με την ένδειξη «επείγον» στις 24 Ιανουαρίου αναφερόταν: «Γνωρίζεται ότι στο πλαίσιο της (α) σχετικής σύμβασης εγκαταστάθηκαν και λειτουργούν από τα τέλη του 2014 γραμμές δεδομένων τύπου ADSL και 3G συνοδευόμενες από τον απαραίτητο δικτυακό εξοπλισμό σε 125 Λιμενικές Αρχές, Περιφερειακές Υπηρεσίες και Επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο παράρτημα. Για τις εν λόγω γραμμές δεδομένων και σύμφωνα με την ανωτέρω (γ) σχετική, ο Ανάδοχος θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διαδικτύου μέχρι την 31-01-2017 οπότε και θα διακοπούν οριστικά οι σχετικές γραμμές δεδομένων με αποτέλεσμα τη διακοπή πρόσβασης των ανωτέρω υπηρεσιών στο διαδίκτυο, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) και εν γένει τις εσωτερικές εφαρμογές του ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ».
Και σημειώνεται «ότι εκ μέρους των συναρμόδιων υπηρεσιών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές ενέργειες για την εξεύρεση πιστώσεων και την υλοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την εξασφάλιση διασύνδεσης με νέες γραμμές δεδομένων των προαναφερόμενων Λιμενικών Αρχών, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του Μαρτίου 2017. Στο πλαίσιο αυτό και όσον αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), σας γνωρίζουμε ότι ο φάκελος εισερχόμενης αλληλογραφίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (inbox) των υπηρεσιών του συνημμένου παραρτήματος, θα είναι προσβάσιμος και από την προϊσταμένη Λιμενική Αρχή
στην οποία υπάγονται, χωρίς να παύει η δυνατότητα πρόσβασης των Υπηρεσιών από εξωγενή σύνδεση διαδικτύου».
Επιπλέον, «όσον αφορά τις υπόλοιπες διοικητικές-υπηρεσιακές εφαρμογές [ΣΔΑΠ, Αναζητήσεις ΠΥΘΕΑΣ,SafeSeaNet-IMP, διαχείριση αδειών εκμίσθωσης (SafeWaterSports), e-παράβολο], παρακαλούνται οι κεντρικές υπηρεσίες / διευθύνσεις που έχουν την κεντρική διαχείρισή τους να μεριμνήσουν για παροχή οδηγιών εναλλακτικής λειτουργίας τους».
tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.