«Είμαστε η επανάσταση του λαού κατά της προεδρικής μοναρχίας» δήλωσε εμφατικά ο
Ζαν-Λικ Μελανσόν από την υπερυψωμένη εξέδρα στην Πλατεία της Δημοκρατίας, μπρος
στο πυκνό πλήθος, ενώ πίσω του κυμάτιζαν σημαίες, ανάμεσα και η ελληνική, και
πανό.
Γίνεται
ένας από τους κυριότερους μιτερανιστές ηγέτες της ομοσπονδίας της Εσόν,
κάτι που τον οδηγεί στο
πόστο του πρώτου γραμματέα αυτής της ομοσπονδίας στη διάρκεια του
συνεδρίου της Βαλάνς
το 1981 — διατηρεί
αυτή την θέση μέχρι το 1986.
Αντιτιθέμενος ταυτόχρονα στην ροκαρντιανή Δεύτερη αριστερά και στο CERES
του Σεβενεμάν, αντιπαρατίθεται
στην ροκαρντιανή Μαρί-Νοέλ Λιενμάν, μέσω
των τοπικών ενώσεων και ραδιοσταθμών. Έτσι, όταν η τελευταία δημιουργεί
το
Radio Massy-Pal, αυτός με την σειρά του ιδρύει το Radio Nord
Essonne.Εργάζεται στην οργάνωση του μιτερανιστικού ρεύματος, αρχικά στην
Εσόν και στη συνέχεια μέσω
του περιοδικού Données et arguments (ελ: Δεδομένα και επιχειρήματα), που
θα
αποτελέσει το χωνευτήρι ενός ρεύματος αγκυροβολημένου στην αριστερή
πτέρυγα του
κόμματος.
Ισπανόφωνος ο Μελανσόν,
θα αναπτύξει στο Μασσύ την αλληλεγγύη με την Νότια Αμερική, οργανώνοντας συγκέντρωση Χιλιανών,
Αργεντινών, κτλ. αντικαθεστωτικών.
Το
1983, προσχωρεί στη
μασονική λέσχη του Ροζέ Λεραί της Μεγάλης Ανατολής
της Γαλλίας (μέλος είναι και ο σύντροφος Ολάντ) όπου έχει ως θέματα ενασχόλησής του το ρεπουμπλικανικό ιδανικό
και την υπεράσπιση των συμφερόντων του λαού. Είναι το σημείο καμπής της
αυστηρότητας που ξεκίνησε η σοσιαλιστική κυβέρνηση της εποχής που αποτέλεσε το
κίνητρο για αυτή την προσέγγιση, σύμφωνα με τον ίδιο τον Ζαν-Λυκ
Μελανσόν : «Είναι η χρονιά της πνευματικής κρίσης. Τίποτα δεν δουλεύει.
Όλα είναι χαμένα. Όταν όλα έχουν σπάσει τα μούτρα τους, τί απομένει; Η Δημοκρατία. Συνεπώς, in fine, η ελευθερία και η ισότητα». Εκτός από αυτή την πολιτική ταύτιση, βρίσκει στον μασονισμό μια προσωπική ταύτιση : ο πατέρας του ήταν επίσης μασόνος....
Ο
μακαρίτης Γάλλος Πρόεδρος Μιτεράν, λέγεται ότι υπέφερε από το «σύνδρομο των φαραώ».
Υπεύθυνος για τη σωρεία αιγυπτιακών μασονικών οβελίσκων, έργων τέχνης και τεχνουργημάτων
που κατέκλυζαν το Παρίσι, ο Φρανσουά Μιτεράν έτρεφε τόσο μεγάλη αγάπη για την
αιγυπτιακή τέχνη, ώστε οι Γάλλοι εξακολουθούν ακόμα και τώρα να αναφέρονται
σε αυτόν ως «η Σφίγγα».
perimajestic
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.