Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Εφοπλιστές - Ξεπουλάνε την Πατρίδα και θησαυρίζουν στα Νησιά Μάρσαλ



Tο κίνημα «Δεν πληρώνω» καλά κρατεί: Με τις «ευλογίες» των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στέλνουν στον… Καιάδα την ελληνική Ναυτιλία, βάζουν στα πλοία τους σημαίες ευκαιρίας, σπρώχνοντας χιλιάδες Έλληνες ναυτεργάτες στην ανεργία και την εξαθλίωση – Αποκαλυπτικά στοιχεία.

Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει εδώ και χρόνια ότι η Ελληνική Ναυτιλία συνιστά μια υπερδύναμη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Όμως, αυτή η υπεροχή κρύβει μέσα της μπόλικη υποκρισία και κυρίως μια αέναη προσπάθεια για εύκολο και γρήγορο πλουτισμό: Τη στιγμή που οι εφοπλιστές ισχυρίζονται, σε κάθε δυνατή ευκαιρία, ότι θα προχωρήσουν σε μαζικό επαναπατρισμό των πλοίων τους, στην πραγματικότητα τα αφήνουν υπό τις σημαίες μεγάλων φορολογικών «παραδείσων». Και την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛκάνει τα στραβά μάτια, αδιαφορώντας για το πόσοι Έλληνες οδηγούνται στην ανεργία!

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία με τον αριθμό του να ξεπερνάει τα 5.300 πλοία διαφόρων τύπων. Από αυτά τα 4.100 ανήκουν στην κατηγορία της ποντοπόρου ναυτιλίας. Οι αριθμοί είναι διόλου ευκαταφρόνητοι, μόνο που η αλήθεια κρύβεται αλλού.

Όπως υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ, επικαλούμενη έρευνα που έδωσε στην δημοσιότητα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Co-operation Committee), η δεύτερη μεγάλη εφοπλιστική οργάνωση της ποντοπόρου ναυτιλίας που έχει την έδρα της στο Λονδίνο, ο ελληνόκτητος στόλος, στη συντριπτική του πλειονότητα βρίσκεται σε γνωστά και άγνωστα ευκαιριακά νηολόγια, όλα χαρακτηρισμένα ως σημαίες ευκολίας.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους…

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας, την πρώτη θέση – προτίμηση σε ξένη σημαία ευκαιρίας των Ελλήνων εφοπλιστών την κατέχουν οι Νήσοι Μάρσαλ στην σημαία των οποίων οι ίδιοι έχουν νηολογημένα 791 πλοία με χωρητικότητα 62,1 εκατ. τόνων.

Ακολουθεί η Μάλτα με 671 πλοία και 59,1 εκατ. τόνους, ο Παναμάς με 377 πλοία και 24,8 εκατ. τόνους, η Κύπρος με 271 πλοία και 19,8 εκατ. τόνους, οι Μπαχάμες με 248 πλοία και 18,4 εκατ. τόνους DW.

Ο κατάλογος συνεχίζεται με ελληνόκτητα πλοία άλλων χωρών με πολύ μικρότερο αριθμό πλοίων. Συνολικά 41 χώρες «φιλοξενούν» τα πλοία αυτά.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, μέσα σε μόλις ένα χρόνο, από το 2015 έως το 2016, η σημαία των Νησιών Μάρσαλ αυξήθηκε από ελληνόκτητα πλοία κατά 74, της Λιβερίας 31, της Κύπρου 13 και της Μάλτας 4.


Όσο για το πόσα πλοία παραμένουν εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο της Ελλάδας; Μόλις το 17,8% των ελληνόκτητων πλοίων.

Επίσης σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο αριθμός των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων αντιπροσωπεύει το 7,6% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων, το 13,7% σε χωρητικότητα gross τόνους και το 16,2% σε DWT.

Μάλιστα, στα δεξαμενόπλοια κατέχουν με μεγάλη διαφορά την πρώτη θέση παγκοσμίως αφού ελέγχουν το 25,9% δηλαδή το ¼ του παγκόσμιου στόλου σε αυτού του τύπου τα πλοία ενώ αντιστοίχως κατέχουν το 16,2% των φορτηγών πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων.
Τι σημαίνει για την Ελλάδα η νηολόγηση ενός πλοίου στα Νησιά Μάρσαλ;



Τα Νησιά Μάρσαλ βρίσκονται στον κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό, ανάμεσα στο νησιωτικό σύμπλεγμα της Χαβάης και της Παπούα – Νέας Γουϊνέας.

Συνιστά τον κατεξοχήν φορολογικό παράδεισο για τους Έλληνες εφοπλιστές, επειδή παρέχει ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό και ευέλικτο νομικό καθεστώς για τη σύσταση και εγκατάσταση εταιριών, καθώς επίσης ένα ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο προστασίας των μετόχων και των διευθυντικών στελεχών των εταιριών που έχουν την έδρα τους εκεί.

Πού οδηγούν όλα αυτά; Πολύ απλά στο ότι οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζονται στην απασχόληση αλλοδαπών ναυτικών των τρίτων χωρών (Φιλιππίνες, Ινδία, Πακιστάν, Αίγυπτο, Ουκρανία, κ.λπ.), αδιαφορώντας πλήρως για τα ελληνικά πληρώματα, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα με το φάσμα της ανεργίας, της ανέχειας και της εξαθλίωσης.

Έτσι, η Ελλάδα παραμένει τυπικά και μόνο στα χαρτιά «πρώτη ναυτιλιακή δύναμη» στον κόσμο, γιατί στην ουσία, οι Έλληνες εφοπλιστές βάζουν σημαίες ευκαιρίας στα πλοία τους, για να γλιτώσουν φορολογικά βάρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.