γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος
Αρχές Φεβρουαρίου '16 η κυβέρνηση της χώρας μαζί με πλήθος επιχειρηματιών πήγαν για "business as usual" στο Ιράν...
Και μάλιστα - όπως θα δείτε παρακάτω στα σχετικά άρθρα - για "χοντρές business"...σε πλήθος τομέων...από ναυτιλία μέχρι δημόσια έργα και από φαρμακευτικές μέχρι τεχνολογία...
Ας υποθέσουμε τώρα πως η Ελλάδα είχε κάνει κάποιες "ενέργειες" λίγο πριν πάει εκεί...
Να σφραγίσει τα σύνορα στην ισλαμική εισβολή, να απελάσει μαζικά όλα τα εκατομμύρια ισλαμιστές λαθρομετανάστες και να απαγορεύσει την ανέγερση του τζαμιού στον Βοτανικό, καθώς και οποιουδήποτε άλλου τζαμιού στην επικράτεια (πλην της Θράκης όπου υπάρχει η γνωστή - και ΜΟΝΗ - ελληνική ισλαμική μειονότητα)....
Τι πρέπει να υποθέσουμε για την "συνέχεια του σεναρίου";
Θα τις παίρνανε τις "δουλειές" οι Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες;
Προφανώς, το Ιράν θα "μουλάρωνε" και θα αρνιόταν να προχωρήσει στην μεγάλη αυτή οικονομική συνεργασία, σωστά;
Το Ιράν φυσικά, είναι απλώς ένα παράδειγμα. Απλά πιάσαμε μια περίπτωση από τις πολλές.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και με τις Αραβικές χώρες και με οποιαδήποτε άλλη ισλαμική χώρα...όπου χρόνια τώρα "χτίζουν κέρδη" οι ελληνικές εταιρείες.
Εκ της "περιρρέουσας ατμόσφαιρας" συνεπώς καθώς και εκ του "οφθαλμοφανέστατου αποτελέσματος" δικαιούμαστε να συμπεράνουμε με επαρκή ασφάλεια τα παρακάτω (επιεικώς) ενοχλητικά:
Να λοιπόν "ποιοί" είναι πίσω από το διάπλατο άνοιγμα των Πυλών εισόδου της Ελλάδας στην ισλαμική εισβολή (έστω, μεταξύ πολλών "νεοταξιτών άλλων" διεθνών παικτών).
Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες...(όχι βεβαίως ότι οι μικροί δεν καραδοκούν "να μπουν στο πάρτι")....
Για να κλείσουν αυτοί ακριβοπληρωμένες δουλειές στις ισλαμικές χώρες "έδωσαν σε αντάλλαγμα" το "ελεύθερο να ισλαμοποιηθεί η Ελλάδα"...
Πρόβλημα βεβαίως δεν θα μπορούσαν να είναι οι Έλληνες βολευτές και λοιποί πολιτικοί και κυβερνήτες για να θεσπίσουν και να εφαρμόσουν τα "δέοντα μέτρα" (υπερ της ισλαμοποίησης της χώρας)...
Αυτοί "πείθονται"...
Πάντα πείθονταν...με τον έναν ή τον άλλον τρόπο...
Κι όσο για την ελληνική "ανεξάρτητη, αδέκαστη δικαιοσύνη"....απλά δεν υπάρχει...κι αυτό εκ του (μη) αποτελέσματος τεκμαίρεται...τι πιο ασφαλές;
(πόσοι θυμούνται άραγε εκείνο το "μπουκάρισμα" των εκατονπενήντα δικαστικών και αστυνομικών στα γραφεία των μεγαλοτεχνικών εταιρειών (δήθεν) για να εντοπίσουν ατασθαλίες πριν κανα δυό χρόνια; σε ποιό δικαστικό συρτάρι "ξεχάστηκε/θάφτηκε" η υπόθεση; ούτε στο google δεν το βρίσκεις πλέον...συμπέρασμα: αφού οι κατασκευαστικές/τεχνικές εταιρείες συμμετείχαν δηλαδή τα μέγιστα στο δημόσιο χρέος με τα γνωστά "υπερκοστολογημένα δημόσια έργα" που διαρκώς "επαναδιαπραγματεύονταν και αναπροσαρμόζονταν τα κοστολόγια με το ελληνικό δημόσιο", απλά στο τέλος έμειναν στο "ποινικό απυρόβλητο" για να συνεχίσουν τις "πονηριές" τους)
Να γιατί βρέθηκαν ελληνικές (μεγαλο)κατασκευαστικές εταιρείες να δεχτούν τόσο αδίστακτα να κατασκευάσουν το τζαμί στην Αθήνα...
http://aegeanhawk.blogspot.gr/2017/02/blog-post_43.html
Είναι πολλά τα λεφτά...
Δεν πα να γίνει ισλαμαμπάντ η Ελλάδα (σου λένε)...
Και τι έγινε;
Μήπως αυτοί θα το λουστούνε;
Αυτοί και οι οικογένειές τους την Ελλάδα την έχουν μόνον για διακοπές...και δη τα "ακριβά τμήματά" της...
Είναι πολίτες του κόσμου βλέπεις...της "καλής κοινωνίας"...του jet set...
Διαβιούν δε σε ότι πιο ακριβό (και φυσικά "κεκαθαρμένο" από προβλήματα ασφαλείας) διεθνώς...αδιαφορούν για την (ελληνική) εθνική ταυτότητα...
Ταυτότητά τους ΜΟΝΟΝ το κέρδος...
Τι κι αν γίνει πόλεμος σε λίγο στην Ελλάδα μόλις αυξηθούν για τα καλά οι μωχαμετάνοι (όπως πολύ σωστά τους αποκαλούσε κι ο Φώτης Κόντογλου);
Αυτοί - οι Έλληνες "αρχοντοπρονομιούχοι" και μεγαλοκαρχαρίες - που τους φέρνουν εδώ δεν θα είναι στην Ελλάδα τον καιρό της μεγάλης σφαγής...
Το μωαμεθανικό λεπίδι και τη φωτιά θα τα υποστούνε οι "παραμένοντες"...
Δηλαδή, όπως πάντα η Ελληνική φτωχολογιά...οι πληβείοι...
Και οι ένστολοι βεβαίως...
Πρώτα και κύρια οι Δυνάμεις Ασφαλείας...
Προφανώς, δεν το έχουν συνειδητοποιήσει πως όλοι τους προορίζονται να σφαγιαστούν μέχρι ενός μαζί με τους Έλληνες Πολίτες τον καιρό της Μεγάλης εξέγερσης των εν ελλάδι λαθροϊσλαμοεισβολέων...
Την ίδια ώρα που οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας θα απασχολούνται στα σύνορα από εξωτερικές μωαμεθανικές/νεοωθωμανικές δυνάμεις για να "μην επέμβουν" στις εσωτερικές μάχες των ομόθρησκών τους ενάντια στις δυνάμεις ασφαλείας και του ελληνικού λαού....
Εσωτερικές πεμπτοφαλαγγίτικες (λαθρομεταναστευτικές) δυνάμεις που πλέον θα έχουν οργανωθεί και συγκροτηθεί σε τακτικό ισλαμικό στρατό....
Και που αφού τελειώσουν με το σφαγιασμό των αγουροξυπνημένων και ανοργάνωτων Ελλήνων πολιτών και των ανεπαρκών (και μη "στρατιωτικής υφής") δυνάμεων ασφαλείας, θα στραφούν κατόπιν να πλήξουν πισώπλατα και τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις στα σύνορα συνθλίβοντάς τους σε μια κυκλωτική μέγγενη μαζί με τους έξωθεν επιτιθέμενους ομόθρησκούς τους...ενώ ταυτόχρονα με τα παραπάνω θα ισοπεδώνουν κάθε λογής υποδομή της χώρας...
Αλλά τι τους νοιάζει τους έλληνες (;) προνομιούχους (και τα πληρωμένα τσιράκια τους, τους πολιτικούς) αυτό το εφιαλτικό μέλλον;
Αυτοί, είπαμε, δεν θα είναι τότε εδώ...
Θέλετε να δείτε "ποιοί είναι αυτοί οι Έλληνες επιχειρηματίες που παρέδωσαν την Ελλάδα προς ισλαμοποίηση (λες και ήταν το οικόπεδό τους) προκειμένου αυτοί να βγάλουν κάμποσα αργύρια από business στις ισλαμικές χώρες;
Δείτε τα δύο παρακάτω άρθρα της Καθημερινής...
Τους αναφέρει αρκετά αναλυτικά...για να τους "θαυμάσει ο κόσμος"...
Και συνειδητοποιείστε μετά "ποιός μας σκάβει το λάκκο"...
Θα πρέπει κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσουν κάτι οι τρεις πυλώνες εξουσίας αυτού του τόπου...
Πως αν αφεθούν ξέφραγοι οι μαμμωνάδες είναι ικανοί να πουλήσουν και τη μάνα τους για τριάντα αργύρια...
Θα πρέπει λοιπόν, αυτοί που επελέγησαν να διαφυλάττουν τους θεσμούς να κάνουν στο ξεροκέφαλό τους ξεκάθαρο ένα πράγμα...
Όταν διαπραγματεύονται με άλλα κράτη για "δουλειές" οι πολιτικοί συνοδευόμενοι από τους "επιχειρηματίες ιδιώτες", το αντάλλαγμα ΕΠ' ΟΥΔΕΝΙ δεν μπορεί να είναι η εξαφάνιση αυτού του λαού...
Του Ελληνικού Έθνους....
Δεν είναι δυνατόν, για να κλείσουν μερικοί μεγαλοεπιχειρηματίες κάποια "καλά συμβόλαια" με τις αραβοπερσοϊσλαμικές χώρες να δίνουν ως αντάλλαγμα την "ισλαμοποίηση της Ελλάδας"...
Κι αυτό αφορά και τους πολιτικούς και τους κρατικούς μεγαλοπαράγοντες και τους δικαστές...
Αν δεν θέλουν να λέγονται "οιονεί ομοτράπεζοι" των μεγαλοκαρχαριών και των καταστροφέων του Έθνους και της χώρας θα πρέπει να είναι αποφασισμένοι να κάνουν σωστά και ηθικά την δουλειά τους....το λειτούργημά τους...
Να θέτουν ΟΡΙΑ...και προπάντων, ν' αφήνουν έξω από τις διαπραγματεύσεις την "εθνική και δημόσια ασφάλεια" του τόπου...(καθώς, ΙΣΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ σημαίνει αυτό ακριβώς: συντριβή της εθνικής ασφάλειας - καταστροφή του Έθνους και της χώρας...)
Διαφορετικά, η κατάληξη θα είναι αυτή που ήταν πάντα...
Κάποια στιγμή - και δη προφανώς σύντομα - αυτός ο λαός - και κυρίως οι "αιωνίως ριγμένοι", η φτωχολογιά - θα στραφούν απελπισμένοι στην "μόνη λύση"...
Την "εξέγερση"...είτε αμυντικά (την ώρα που θα τους επιτεθούν οι αφιονισμένοι φανατικοί νεοέποικοι) είτε "επιθετικά" (αν δεήσουν καμιά φορά και ξυπνήσουν και συνειδητοποιήσουν τι τους ξημερώνει)....
Κι όσο για τους "θεσμικά νομίμως ένοπλους/ένστολους" της χώρας, ας συνειδητοποιήσουν επιτέλους πως όλο αυτό το "γέμισμα της χώρας με μωαμεθανούς", η "ισλαμοποίηση της χώρας" θα σκάσει στα κεφάλια τους...και μάλιστα σύντομα...
Δεν είναι ηλίθιοι οι μωαμεθανοί...έχουν κάνει άπειρους σφαγιασμούς λαών στην ιστορία τους...ξέρουν πως να το κάνουν...και το κάνουν καλά...και αποτελεσματικά...
Όταν έρθει η ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΩΡΑ κύριοι αστυνομικοί (αλλά και λοιποί ένστολοι) μέχρι να συνειδητοποιήσετε πως "ξεκίνησε" θα έχετε σφαγιαστεί πλέον από τους μισούς από σας...
Θα έχετε αποδεκατιστεί...και μαζί με σας και οι οικογένειές σας...μαζί με ένα μεγάλο μέρος των κοιμισμένων άοπλων και άκαπνων συμπολιτών μας...
Όσο νωρίτερα το συνειδητοποιήσετε, τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες όλων μας να επιζήσουμε...
Να θυμάστε πως είστε οι μόνοι σ' αυτόν τον τόπο που έχετε πρόσβαση και στην "κατάλληλη οργάνωση" και στον "εξοπλισμό" και στην "πληροφόρηση"...
Ξέρετε καλά τι πρέπει να κάνετε για να "κοπεί εδώ με το μαχαίρι" όλη αυτή η εισβολή...
Για να περάσουν τα μηνύματα που πρέπει εκεί που πρέπει...
Και είναι κρίμα σε πλέον των 100,000 ενεργών θεσμικών ενόπλων να μην έχουν βρεθεί κάποιοι λίγοι να "κάνουν αυτό που πρέπει"...
Πρέπει να "εξαλειφτούν" οι αιχμές του δόρατος αυτού του κύματος ισλαμικής εισβολής, τα "βασικά τους καρκινώματα" για να "συνετιστούν οι υπόλοιποι"...
Να ανησυχήσουν για το ενδεχόμενο η "εξάλειψη" - όσο "δεν συνετίζονται" - να εξαπλώνεται όλο και πλατύτερα...
Και ν' αναγκαστούν να "ανακόψουν την εισβολή"...
Και σε δεύτερη φάση ν' αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τους άνομους σκοπούς τους και να τσακιστούν να φύγουν απ' αυτόν τον τόπο....
Δείτε τώρα τα "επιχειρηματικά καμάρια" αυτού του τόπου....
Τους έλληνες (;) ανάδοχους της νεομωαμεθανικής/ισλαμικής εισβολής/επανακατάληψης της Ελλάδας....
(Το 1ο άρθρο είναι κάτι σαν "εισαγωγικό" στην είσοδο των ελληνικών επιχειρήσεων στο Ιράν...
το 2ο άρθρο αναφέρει ξεκάθαρα και ονομαστικά κλάδους και επιχειρήσεις...
το 3ο άρθρο, αναφέρεται στην "περίπτωση Lafarge"...η κολοσσιαία πολυεθνική τσιμεντοβιομηχανία, μητρική της ελληνικής ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ συνεργάστηκε ακόμη και με τον ISIS στη Συρία προκειμένου να βγάλει κέρδη...και χρησιμοποιεί σήμερα την ελληνική ΑΓΕΤ για να μπει στο Ιράν και να συνεχίσει να βγάζει "ισλαμικά κέρδη"...τι "αντάλλαγμα" έδωσε όμως η "ελληνική τσιμεντοβιομηχανία" στο ισλάμ για να συνεχίσει να νέμεται τα "ισλαμικά κέρδη"; μήπως το τζαμί στο Βοτανικό και την "ισλαμοποίηση της Ελλάδας"; )
Γιώργος Ανεστόπουλος
............................................
1ο άρθρο:
Η ελληνική επιχειρηματική εκστρατεία στην Περσία
24/01/16 ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Πεδίον δόξης λαμπρόν μπορεί να αποδειχθεί το Ιράν για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θα αναλάβουν το ρίσκο που συνεπάγεται η είσοδος στη συγκεκριμένη αγορά.
Αλλωστε, οι πρώτες συμφωνίες της Τεχεράνης με μεγάλες πολυεθνικές, όπως η Airbus, δίνει σήμα πως η άρση των κυρώσεων, προ ολίγων ημερών, δεν θα αποδειχθεί ούτε προσωρινή ούτε άνευ μεγάλων ευκαιριών.
Η επίσκεψη του Ελληνα πρωθυπουργού, πιθανότατα στις αρχές Φεβρουαρίου, στην Τεχεράνη, μάλλον θα συνοδευτεί και από την ανακοίνωση της πρώτης μεγάλης ελληνοϊρανικής συμφωνίας με αντικείμενο την ενέργεια και βραχίονα τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ).
Ωστόσο, και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη πραγματοποιήσει εκτενείς επαφές με αντίστοιχες ιρανικές και βρίσκονται σε θέση να προχωρήσουν άμεσα σε συμφωνίες.
Τις εξελίξεις διευκολύνει η απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας - Τεχεράνης στην οποία προχώρησε πέρυσι το καλοκαίρι η Aegean. Πληροφορίες, λοιπόν, θέλουν προ των πυλών σημαντικές συμφωνίες από ελληνικές φαρμακευτικές, όπως η ELPEN, η Demo και η Vianex, αλλά και βιομηχανίες, όπως η Σωληνουργία Κορίνθου και τα Ελληνικά Καλώδια.
Πεδίον δόξης λαμπρόν μπορεί να αποδειχθεί το Ιράν για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θα αναλάβουν το ρίσκο που συνεπάγεται η είσοδος στη συγκεκριμένη αγορά.
Αλλωστε, οι πρώτες συμφωνίες της Τεχεράνης με μεγάλες πολυεθνικές, όπως η Airbus, δίνει σήμα πως η άρση των κυρώσεων, προ ολίγων ημερών, δεν θα αποδειχθεί ούτε προσωρινή ούτε άνευ μεγάλων ευκαιριών.
Η επίσκεψη του Ελληνα πρωθυπουργού, πιθανότατα στις αρχές Φεβρουαρίου, στην Τεχεράνη, μάλλον θα συνοδευτεί και από την ανακοίνωση της πρώτης μεγάλης ελληνοϊρανικής συμφωνίας με αντικείμενο την ενέργεια και βραχίονα τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ).
Ωστόσο, και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη πραγματοποιήσει εκτενείς επαφές με αντίστοιχες ιρανικές και βρίσκονται σε θέση να προχωρήσουν άμεσα σε συμφωνίες.
Τις εξελίξεις διευκολύνει η απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας - Τεχεράνης στην οποία προχώρησε πέρυσι το καλοκαίρι η Aegean. Πληροφορίες, λοιπόν, θέλουν προ των πυλών σημαντικές συμφωνίες από ελληνικές φαρμακευτικές, όπως η ELPEN, η Demo και η Vianex, αλλά και βιομηχανίες, όπως η Σωληνουργία Κορίνθου και τα Ελληνικά Καλώδια.
Οι δύο τελευταίες επιχειρήσεις του
ομίλου Στασινόπουλου, έχουν πραγματοποιήσει σειρά επαφών με ομολόγους
τους στο Ιράν όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Κ». Υπενθυμίζεται πως
και η «ομόσταβλη» ΕΛΒΑΛ έχει δραστηριοποιηθεί εκεί.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι πολυετείς διεθνείς οικονομικές κυρώσεις σε βάρος του Ιράν, είχαν σαν αποτέλεσμα να απαρχαιωθούν υποδομές και τώρα η ζήτηση για εξοπλισμό και προϊόντα ενδιαφέροντος ελληνικών και άλλων εταιρειών να είναι μεγάλη.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι πολυετείς διεθνείς οικονομικές κυρώσεις σε βάρος του Ιράν, είχαν σαν αποτέλεσμα να απαρχαιωθούν υποδομές και τώρα η ζήτηση για εξοπλισμό και προϊόντα ενδιαφέροντος ελληνικών και άλλων εταιρειών να είναι μεγάλη.
Επίσης, μεγάλη είναι και η ζήτηση για υπηρεσίες ελληνικών κατασκευαστικών αλλά και τσιμεντοβιομηχανιών.
Οσον αφορά τις πρώτες, οι παλαιότεροι σημειώνουν από τη μία πλευρά την μεγάλη εξοικείωση των ελληνικών ομίλων με τις αγορές του αραβικού κόσμου, αλλά από την άλλη και την τραυματική εμπειρία από την προ δεκαετιών κατάρρευση της «Σκαπανέας», εξαιτίας της ιρανικής επανάστασης και των επιπτώσεών της.
Ωστόσο, η ανάγκη υλοποίησης ενός εκτενούς προγράμματος αναβάθμισης ή εξαρχής δημιουργίας υποδομών, που δρομολογεί η Τεχεράνη, γεννά ευκαιρίες που είναι δύσκολο να αγνοηθούν. Πόσω μάλλον που η άρση των κυρώσεων ξεπαγώνει κρατικούς λογαριασμούς ύψους 100 δισ. δολ. που είχαν δεσμευθεί εξαιτίας της αντιπαράθεσης με τη διεθνή κοινότητα για το πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας.
Οσον αφορά τις πρώτες, οι παλαιότεροι σημειώνουν από τη μία πλευρά την μεγάλη εξοικείωση των ελληνικών ομίλων με τις αγορές του αραβικού κόσμου, αλλά από την άλλη και την τραυματική εμπειρία από την προ δεκαετιών κατάρρευση της «Σκαπανέας», εξαιτίας της ιρανικής επανάστασης και των επιπτώσεών της.
Ωστόσο, η ανάγκη υλοποίησης ενός εκτενούς προγράμματος αναβάθμισης ή εξαρχής δημιουργίας υποδομών, που δρομολογεί η Τεχεράνη, γεννά ευκαιρίες που είναι δύσκολο να αγνοηθούν. Πόσω μάλλον που η άρση των κυρώσεων ξεπαγώνει κρατικούς λογαριασμούς ύψους 100 δισ. δολ. που είχαν δεσμευθεί εξαιτίας της αντιπαράθεσης με τη διεθνή κοινότητα για το πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας.
Εάν στα ποσά αυτά συμπεριληφθούν τα
επιπλέον έσοδα από την αύξηση των εξαγωγών αργού πετρελαίου, που ήδη
αποφάσισε η Τεχεράνη, γίνεται αντιληπτή η ύπαρξη ρευστότητας ικανής να
χρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα επενδύσεων που ισοδυναμεί με de facto
ανοικοδόμηση.
Ηδη η χώρα απηύθυνε πρόσκληση για συμμετοχή ξένων ομίλων στον εκσυγχρονισμό των λιμανιών της, ενώ βρίσκεται ήδη εδώ και μήνες σε συζητήσεις με Ελληνες και όχι μόνον εφοπλιστές για τη μεγέθυνση και εκσυγχρονισμό του στόλου της.
Ηδη η χώρα απηύθυνε πρόσκληση για συμμετοχή ξένων ομίλων στον εκσυγχρονισμό των λιμανιών της, ενώ βρίσκεται ήδη εδώ και μήνες σε συζητήσεις με Ελληνες και όχι μόνον εφοπλιστές για τη μεγέθυνση και εκσυγχρονισμό του στόλου της.
Στον νέο επιχειρηματικό χάρτη που
σχεδιάζεται στη χώρα των περίπου 75 εκατομμυρίων κατοίκων, στην
πλειοψηφία τους νέων, αντιμετωπίζεται ως δεδομένη και η παρουσία ελληνικών τσιμεντοβιομηχανιών.
Η Lafarge, μητρική της ΑΓΕΤ Ηρακλής, δρομολογεί την κατασκευή εργοστασίου στην Τεχεράνη, ενώ η Τιτάν αναμένεται να επιχειρήσει να τροφοδοτήσει την ιρανική αγορά από τη μονάδα της στην Αίγυπτο.
Απόβαση επιχειρηματιών
Την Τεχεράνη, όμως, τους τελευταίους μήνες έχουν επισκεφτεί και Ελληνες κτηματομεσίτες, δικηγόροι αλλά και τουριστικοί παράγοντες, στελέχη νοσοκομειακών ομίλων, σύμβουλοι επιχειρήσεων και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας όπως και εκπρόσωποι από ελληνικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται στην αφαλάτωση (Sychem) αλλά και τον μηχανολογικό εξοπλισμό ιχθυοκαλλιεργειών.
Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων επίσης έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της κλιμακούμενης ελληνικής δραστηριότητας του τελευταίου διαστήματος.
Η Τεχεράνη προτάσσει τη συνεργασία στον ενεργειακό τομέα τόσο των εξαγωγών αργού όσο και της δυνατότητας εμπορίας πετρελαιοειδών, προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, που μπορεί να διυλίζονται και στην Ελλάδα.
Πρώτη η ναυτιλία στη λίστα συνεργασιών
Πουθενά δεν είναι πιο μεγάλες οι πιθανότητες άμεσης ελληνοϊρανικής επιχειρηματικής συνεργασίας από ό,τι στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Απόβαση επιχειρηματιών
Την Τεχεράνη, όμως, τους τελευταίους μήνες έχουν επισκεφτεί και Ελληνες κτηματομεσίτες, δικηγόροι αλλά και τουριστικοί παράγοντες, στελέχη νοσοκομειακών ομίλων, σύμβουλοι επιχειρήσεων και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας όπως και εκπρόσωποι από ελληνικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται στην αφαλάτωση (Sychem) αλλά και τον μηχανολογικό εξοπλισμό ιχθυοκαλλιεργειών.
Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων επίσης έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της κλιμακούμενης ελληνικής δραστηριότητας του τελευταίου διαστήματος.
Η Τεχεράνη προτάσσει τη συνεργασία στον ενεργειακό τομέα τόσο των εξαγωγών αργού όσο και της δυνατότητας εμπορίας πετρελαιοειδών, προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, που μπορεί να διυλίζονται και στην Ελλάδα.
Πρώτη η ναυτιλία στη λίστα συνεργασιών
Πουθενά δεν είναι πιο μεγάλες οι πιθανότητες άμεσης ελληνοϊρανικής επιχειρηματικής συνεργασίας από ό,τι στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Η Τεχεράνη, μέσω των δυο κύριων
ναυτιλιακών βραχιόνων της, της Islamic Republic of Iran Shipping Lines
(IRISL Group) και της NITC (National Iranian Tanker Company), που
δραστηριοποιούνται στα εμπορευματοκιβώτια και τα δεξαμενόπλοια
αντίστοιχα, αναζητεί εταίρους για δικά τους ναυλοσύμφωνα.
Ελληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες επαφές ήδη με εκπροσώπους της ιρανικής πλευράς.
Εκπρόσωποι ελληνικών ναυτιλιακών επισκέπτονται άλλωστε και αυτές τις μέρες την Τεχεράνη προσκεκλημένοι σε εκδήλωση της NITC για τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της.
Το Ιράν θέλει να μεγαλώσει και να εκσυγχρονίσει τον στόλο του. Τόσο των δεξαμενοπλοίων όσο και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εκπρόσωποι ελληνικών ναυτιλιακών επισκέπτονται άλλωστε και αυτές τις μέρες την Τεχεράνη προσκεκλημένοι σε εκδήλωση της NITC για τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της.
Το Ιράν θέλει να μεγαλώσει και να εκσυγχρονίσει τον στόλο του. Τόσο των δεξαμενοπλοίων όσο και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αναζητεί όμως προμηθευτές μεταφορικής
δυναμικότητας που θα αναλάβουν τα εγχείρημα, συμμετέχοντας με ίδια
κεφάλαια και οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διαχείρισή τους.
Σε αντάλλαγμα θα προικοδοτήσει αυτά τα πλοία με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα ικανά να προσελκύσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση και να κάνουν τις επενδύσεις αυτές οικονομικά βιώσιμες.
Και αυτή η χρηματοδότηση εμφανίστηκε ήδη πριν από λίγες μέρες, υπό τη μορφή της δέσμευσης του Πεκίνου -που αγοράζει το μεγαλύτερο ποσοστό του ιρανικού πετρελαίου- να χρηματοδοτήσει τέτοια ναυπηγικά προγράμματα με κεφάλαια της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ετσι η Κίνα θα ενισχύσει και τη ναυπηγική της βιομηχανία, αφού αναμένεται το κτίσιμο των πλοίων εκεί να είναι προαπαιτούμενο των σχετικών χρηματοδοτήσεων.
Σε αντάλλαγμα θα προικοδοτήσει αυτά τα πλοία με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα ικανά να προσελκύσουν την απαραίτητη χρηματοδότηση και να κάνουν τις επενδύσεις αυτές οικονομικά βιώσιμες.
Και αυτή η χρηματοδότηση εμφανίστηκε ήδη πριν από λίγες μέρες, υπό τη μορφή της δέσμευσης του Πεκίνου -που αγοράζει το μεγαλύτερο ποσοστό του ιρανικού πετρελαίου- να χρηματοδοτήσει τέτοια ναυπηγικά προγράμματα με κεφάλαια της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ετσι η Κίνα θα ενισχύσει και τη ναυπηγική της βιομηχανία, αφού αναμένεται το κτίσιμο των πλοίων εκεί να είναι προαπαιτούμενο των σχετικών χρηματοδοτήσεων.
«Ουδείς καταλληλότερος των Ελλήνων εφοπλιστών για ένα τέτοιο άνοιγμα» λένε οι διεθνείς αναλυτές.
Επιπλέον και το ίδιο το Ιράν αλλά και
πολλές τράπεζες από την Ασία εν γένει εμφανίζονται θετικά στη
χρηματοδότηση του φιλόδοξου αυτού ναυπηγικού προγράμματος υπό την
προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από αξιόπιστους και έμπειρους διαχειριστές
και συνεταίρους.
Οι άριστες σχέσεις που διαθέτει ο ελληνικός εφοπλισμός με το αμερικανικό πλαίσιο λειτουργίας των θαλάσσιων μεταφορών, όπως και το μεγάλο του διεθνές εκτόπισμα τον καθιστούν προτιμητέο εταίρο για την Τεχεράνη, σημειώνουν διπλωματικές πηγές.
Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, οι Ελληνες έχουν τον μεγαλύτερο στόλο διεθνώς και τον μεγαλύτερο στον επιμέρους τομέα των πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων ή VLCC. Ελέγχουν συνολικά 172 τέτοια τάνκερ έναντι 37 των Ιρανών που είναι ενδέκατοι στην παγκόσμια κατάταξη.
Ολα αυτά τα ιρανικά πλοία, που αποτελούν το βασικό μέσο εξαγωγών αργού, ελέγχονται από την NITC σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η VesselsValue.com για την «K».
Οσον αφορά τις ανησυχίες της ναυλαγοράς για τις επιπτώσεις στην προσφορά τονάζ από την είσοδο των ιρανικών δεξαμενόπλοιων στο διεθνές εμπόριο, επενδυτικοί τραπεζίτες εξηγούν ότι η αύξηση των εξαγωγών από τη χώρα - που ήδη έφτασε τα επιπλέον 500 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως και αναμένεται να αγγίξει το 1 εκατομμύριο σε ορίζοντα έτους- υπερκαλύπτει το τονάζ που θα μπει στην αγορά.
Οι άριστες σχέσεις που διαθέτει ο ελληνικός εφοπλισμός με το αμερικανικό πλαίσιο λειτουργίας των θαλάσσιων μεταφορών, όπως και το μεγάλο του διεθνές εκτόπισμα τον καθιστούν προτιμητέο εταίρο για την Τεχεράνη, σημειώνουν διπλωματικές πηγές.
Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, οι Ελληνες έχουν τον μεγαλύτερο στόλο διεθνώς και τον μεγαλύτερο στον επιμέρους τομέα των πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων ή VLCC. Ελέγχουν συνολικά 172 τέτοια τάνκερ έναντι 37 των Ιρανών που είναι ενδέκατοι στην παγκόσμια κατάταξη.
Ολα αυτά τα ιρανικά πλοία, που αποτελούν το βασικό μέσο εξαγωγών αργού, ελέγχονται από την NITC σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η VesselsValue.com για την «K».
Οσον αφορά τις ανησυχίες της ναυλαγοράς για τις επιπτώσεις στην προσφορά τονάζ από την είσοδο των ιρανικών δεξαμενόπλοιων στο διεθνές εμπόριο, επενδυτικοί τραπεζίτες εξηγούν ότι η αύξηση των εξαγωγών από τη χώρα - που ήδη έφτασε τα επιπλέον 500 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως και αναμένεται να αγγίξει το 1 εκατομμύριο σε ορίζοντα έτους- υπερκαλύπτει το τονάζ που θα μπει στην αγορά.
Πρόκειται γα πλοία που χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ως πλωτοί αποθηκευτικοί χώροι.
Νεότερα πλοία
Ομως η Τεχεράνη χρειάζεται νεότερα και καλύτερα πλοία για να μπορέσει να πιάσει τους στόχους της αλλά και να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες διεθνώς και ειδικά σε απαιτητικές ρυθμιστικά περιφέρειες.
Το αυτό ισχύει και για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο στόλος τέτοιων πλοίων της IRISL Group εκτιμάται ότι δεν επαρκεί, έχει μεγάλο μέσο όρο ηλικίας και δεν είναι ανταγωνιστικός.
Νεότερα πλοία
Ομως η Τεχεράνη χρειάζεται νεότερα και καλύτερα πλοία για να μπορέσει να πιάσει τους στόχους της αλλά και να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες διεθνώς και ειδικά σε απαιτητικές ρυθμιστικά περιφέρειες.
Το αυτό ισχύει και για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο στόλος τέτοιων πλοίων της IRISL Group εκτιμάται ότι δεν επαρκεί, έχει μεγάλο μέσο όρο ηλικίας και δεν είναι ανταγωνιστικός.
Ετσι ο Mohammad Saeidi, πρόεδρος του
ναυτιλιακού αυτού ομίλου (και πρώην αντιπρόεδρος του Οργανισμού Ατομικής
Ενέργειας του Ιράν) από το φθινόπωρο συζήτησε με Ελληνες και άλλους εφοπλιστές το σχέδιο για την από κοινού ναυπήγηση και τέτοιων πλοίων.
Επαφές έγιναν μάλιστα τόσο στην Αθήνα όσο και στην Κύπρο αλλά και τη Δανία, της οποίας η κυρίαρχη ναυτιλιακή Maersk δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον.
Επαφές έγιναν μάλιστα τόσο στην Αθήνα όσο και στην Κύπρο αλλά και τη Δανία, της οποίας η κυρίαρχη ναυτιλιακή Maersk δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με ανθρώπους που συμμετείχαν σε
αυτές τις συζητήσεις, ο Mohammad Saeidi ενδιαφέρεται όχι μόνον για πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού αλλά
και για τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και για φορτηγά.
Ομως, αυξημένο ενδιαφέρον υπάρχει και για αγορά ακινήτων (κατοικιών) από μερίδα της ανώτερης οικονομικής τάξης του Ιράν και για τον τουρισμό.
Οι αρμόδιες διευθύνσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών κατονομάζουν επίσης ως πεδίο δυνητικής ανάπτυξης της οικονομικής συνεργασίας κλάδους όπως ο ιατρικός εξοπλισμός, τα καλλυντικά, τους εξοπλισμούς, μηχανήματα και τεχνολογίες επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων, τον αγροτικό εξοπλισμό και μηχανήματα, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη διαχείριση απορριμμάτων.
http://www.kathimerini.gr/
.......................................
Ομως, αυξημένο ενδιαφέρον υπάρχει και για αγορά ακινήτων (κατοικιών) από μερίδα της ανώτερης οικονομικής τάξης του Ιράν και για τον τουρισμό.
Οι αρμόδιες διευθύνσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών κατονομάζουν επίσης ως πεδίο δυνητικής ανάπτυξης της οικονομικής συνεργασίας κλάδους όπως ο ιατρικός εξοπλισμός, τα καλλυντικά, τους εξοπλισμούς, μηχανήματα και τεχνολογίες επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων, τον αγροτικό εξοπλισμό και μηχανήματα, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη διαχείριση απορριμμάτων.
http://www.kathimerini.gr/
.......................................
άρθρο 2:
Ποιές ελληνικές επιχειρήσεις πήραν το καραβάνι για την Περσία
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Με προσεκτικά βήματα, προετοιμασμένα από καιρό ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν την ανάπτυξή τους στην αγορά του Ιράν.
Κατασκευές, ναυτιλία, τεχνολογία, φάρμακα αλλά και τουρισμός και αερομεταφορές δείχνουν να έχουν να κερδίσουν από το άνοιγμα της νέας περσικής αυτοκρατορίας που οραματίζεται να οικοδομήσει η Τεχεράνη μετά την άρση των κυρώσεων της Δύσης.
Έτσι η επίσημη επίσκεψη του έλληνα πρωθυπουργού στο Ιράν αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους παλαιούς γνώριμους της ιρανικής αγοράς έχουν ήδη ξεκινήσει να χαρτογραφούν εκ νέου την περιοχή αλλά και τους επίδοξους νέους έλληνες επενδυτές-εξαγωγείς-εργολήπτες.
Παλαιός γνώριμος για παράδειγμα είναι ο όμιλος Βιοχάλκο συμφερόντων της οικογενείας Στασινόπουλου στελέχη του οποίου συμμετέχουν στην ελληνική αντιπροσωπεία στο 48ωρο ταξίδι του Α. Τσίπρα. Σωληνουργία Κορίνθου και Ελληνικά Καλώδια είναι δυο από τις επιχειρήσεις του ομίλου που κοιτούν εδώ και καιρό από κοντά την ιρανική αγορά. Η «ομόσταυλη» Ελβάλ είχε επίσης στο παρελθόν πωλησεις στο Ιράν.
Παλαιός γνώριμος είναι βέβαια και τα ΕΛΠΕ που επίσης βρίσκονται στην τρέχουσα υπό τον πρωθυπουργό αποστολή στο Ιράν μαζί με την θυγατρική της, Ασπροφος.
Πριν λίγες εβδομάδες άλλωστε έκλεισαν συμφωνία-πλαίσιο τόσο για την προμήθεια αργού όσο και για τη ρύθμιση οφειλών της τάξης των 600 εκατ. ευρώ περίπου των ΕΛΠΕ, που χρονολογούνται από το 2011-2012.
«Βετεράνος» της ιρανικής αγοράς μπορεί να θεωρηθεί βέβαια και η Μ&Μ Gas συμφερόντων των ομίλων Ευ. Μυτιληναίου και Β. Βαρδινογιάννη. Πριν την επιβολή των κυρώσεων όπως και τα ΕΛΠΕ έτσι και η Μotor Oil, η μια εκ των δυο εταίρων της Μ&Μ Gas, προμηθευόταν επίσης αργό από το Ιράν, χωρίς πάντως να είχε αφήσει ανοιχτά υπόλοιπα.
Στο Ιράν όμως βρίσκονται ή πρόκειται να πάνε και στελέχη του ομίλου Μυτιληναίου και της ΜΕΤΚΑ αλλά και άλλων μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων και ειδικότερα της Ελλάκτωρ, της ΓΕΚ Τερνα, της Intrakat αλλά και της Prisma Domi.
Με προσεκτικά βήματα, προετοιμασμένα από καιρό ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν την ανάπτυξή τους στην αγορά του Ιράν.
Κατασκευές, ναυτιλία, τεχνολογία, φάρμακα αλλά και τουρισμός και αερομεταφορές δείχνουν να έχουν να κερδίσουν από το άνοιγμα της νέας περσικής αυτοκρατορίας που οραματίζεται να οικοδομήσει η Τεχεράνη μετά την άρση των κυρώσεων της Δύσης.
Έτσι η επίσημη επίσκεψη του έλληνα πρωθυπουργού στο Ιράν αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους παλαιούς γνώριμους της ιρανικής αγοράς έχουν ήδη ξεκινήσει να χαρτογραφούν εκ νέου την περιοχή αλλά και τους επίδοξους νέους έλληνες επενδυτές-εξαγωγείς-εργολήπτες.
Παλαιός γνώριμος για παράδειγμα είναι ο όμιλος Βιοχάλκο συμφερόντων της οικογενείας Στασινόπουλου στελέχη του οποίου συμμετέχουν στην ελληνική αντιπροσωπεία στο 48ωρο ταξίδι του Α. Τσίπρα. Σωληνουργία Κορίνθου και Ελληνικά Καλώδια είναι δυο από τις επιχειρήσεις του ομίλου που κοιτούν εδώ και καιρό από κοντά την ιρανική αγορά. Η «ομόσταυλη» Ελβάλ είχε επίσης στο παρελθόν πωλησεις στο Ιράν.
Παλαιός γνώριμος είναι βέβαια και τα ΕΛΠΕ που επίσης βρίσκονται στην τρέχουσα υπό τον πρωθυπουργό αποστολή στο Ιράν μαζί με την θυγατρική της, Ασπροφος.
Πριν λίγες εβδομάδες άλλωστε έκλεισαν συμφωνία-πλαίσιο τόσο για την προμήθεια αργού όσο και για τη ρύθμιση οφειλών της τάξης των 600 εκατ. ευρώ περίπου των ΕΛΠΕ, που χρονολογούνται από το 2011-2012.
«Βετεράνος» της ιρανικής αγοράς μπορεί να θεωρηθεί βέβαια και η Μ&Μ Gas συμφερόντων των ομίλων Ευ. Μυτιληναίου και Β. Βαρδινογιάννη. Πριν την επιβολή των κυρώσεων όπως και τα ΕΛΠΕ έτσι και η Μotor Oil, η μια εκ των δυο εταίρων της Μ&Μ Gas, προμηθευόταν επίσης αργό από το Ιράν, χωρίς πάντως να είχε αφήσει ανοιχτά υπόλοιπα.
Στο Ιράν όμως βρίσκονται ή πρόκειται να πάνε και στελέχη του ομίλου Μυτιληναίου και της ΜΕΤΚΑ αλλά και άλλων μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων και ειδικότερα της Ελλάκτωρ, της ΓΕΚ Τερνα, της Intrakat αλλά και της Prisma Domi.
Οι πολυετείς διεθνείς οικονομικές κυρώσεις που επεβλήθησαν στο Ιράν είχαν σαν αποτέλεσμα να απαρχαιωθούν υποδομές ενώ τώρα η εκπόνηση εκτενούς προγράμματος αναβάθμισης ή εξ αρχής κατασκευής υποδομών από την Τεχεράνη δημιουργεί ευκαιρίες που είναι δύσκολο να αγνοηθούν.
Συμμετοχή στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή έχει επίσης η ΔΕΠΑ και, βέβαια, η Aegean Airlines, που από το καλοκαίρι του 2015 ξεκίνησε απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Τεχεράνης.
Intrasoft, Singular Logic, PCS και Profile Software είναι από τις γνωστότερες ελληνικές εταιρείες πληροφορικής στην αποστολή ενώ παρούσες είναι και οι Encode, Γαία Επιχειρείν, Nanophos και Seasoft. Uni Pharma και Norma Hellas αναφέρονται ως φαρμακευτικές που έχουν κατέβει επίσης αυτές τις μέρες στο Ιράν ενώ στην αποστολή συμμετέχουν επίσης οι Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Grissin, Mediterra Mastiha Shop, Metron Logistics, George Moundreas & Company και Medtainer.
Εκ των σημαντικότερων ίσως πλευρών που εμπλέκονται στην ελληνοϊρανική συνεργασία είναι αυτή της ελληνόκτητης πρωτοπόρου ναυτιλίας, καθώς η Τεχεράνη δια των δυο κύριων ναυτιλιακών βραχιόνων της, την Islamic Republic of Iran Shipping Lines και την (National Iranian Tanker Company, που δραστηριοποιούνται στα εμπορευματοκιβώτια και τα δεξαμενόπλοια αντίστοιχα, αναζητά εταίρους για να ναυπηγήσουν πλοία για δικά τους ναυλοσύμφωνα.
Άλλωστε εδώ και καιρό έλληνες
επιχειρηματίες του κλάδου και ιρανοί ομόλογοι τους έχουν συναντηθεί
επανειλημμένως, στην Κύπρο, την Αθήνα, την Δανία αλλά και την Τεχεράνη.
Την Τεχεράνη όμως , τους τελευταίους μήνες έχουν επισκεφτεί πολλοί ακόμα έλληνες επιχειρηματίες: κτηματομεσίτες, δικηγόροι αλλά και τουριστικοί παράγοντες, στελέχη νοσοκομειακών ομίλων, σύμβουλοι επιχειρήσεων και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας, αγροτικών προϊόντων όπως και εκπρόσωποι από ελληνικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται στην αφαλάτωση αλλά και τον μηχανολογικό εξοπλισμό ιχθυοκαλλιεργειών.
Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ νωρίς ακόμα για να γίνει «ταμείο». Ποιες δουλειές θα προχωρήσουν και ποιες όχι είναι άγνωστο. Ακόμα ποιο άγνωστο δε, είναι ποιες θα αποδειχθούν κερδοφόρες.
Την Τεχεράνη όμως , τους τελευταίους μήνες έχουν επισκεφτεί πολλοί ακόμα έλληνες επιχειρηματίες: κτηματομεσίτες, δικηγόροι αλλά και τουριστικοί παράγοντες, στελέχη νοσοκομειακών ομίλων, σύμβουλοι επιχειρήσεων και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας, αγροτικών προϊόντων όπως και εκπρόσωποι από ελληνικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται στην αφαλάτωση αλλά και τον μηχανολογικό εξοπλισμό ιχθυοκαλλιεργειών.
Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ νωρίς ακόμα για να γίνει «ταμείο». Ποιες δουλειές θα προχωρήσουν και ποιες όχι είναι άγνωστο. Ακόμα ποιο άγνωστο δε, είναι ποιες θα αποδειχθούν κερδοφόρες.
...................................
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:
3ο άρθρο:
Απίστευτο: Η γαλλική Lafarge, μητρική της ΑΓΕΤ Ηρακλής, σε εμπορική συμφωνία με τον ISIS
October 12, 2016
Με απώτερο σκοπό να προστατεύσει τα συμφέροντα της, ο παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία τσιμέντου, η γαλλική τσιμεντοβιομηχανία Lafarge έκανε συμφωνία με τα ένοπλα στρατεύματα στη Συρία αλλά και ομάδες του ISIS.
Όπως αναφέρει η γαλλική Le Monde, η εταιρεία Lafarge – η οποία στην Ελλάδα είναι μητρική της ΑΓΕΤ Ηρακλής – μεταξύ του 2013 και του 2014, πλήρωσε φόρους σε μεσάζοντες και διαπραγματεύτηκε την ασφαλή διέλευση των φορτηγών και των εργαζομένων της, προκειμένου να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στη βόρεια Συρία.
Η Lafarge, ηγέτιδα εταιρεία στην παγκόσμια βιομηχανία τσιμέντου, ωστόσο, δεν απάντησε στα ερωτήματα της AFP αναφορικά με αυτές τις αποκαλύψεις.
Περιορίστηκε να αναφέρει μόνο ότι “απόλυτη προτεραιότητα έχει πάντα η ασφάλεια και η προστασία του προσωπικού”.
Στην καρδιά των “σκοτεινών αυτών συμφωνιών” που επικαλείται η Le Monde, βρίσκεται και ένα εργοστάσιο τσιμέντου, που αγόρασε η Lafarge το 2007, σε μία περιοχή περίπου 150 χιλιόμετρα βορειοανατολικά από το Χαλέπι.
Η τσιμεντοβιομηχανία στη Jalabiya τέθηκε σε λειτουργία το 2010, ένα χρόνο πριν από την έναρξη του εμφυλίου πολέμου στη Συρία. “Μέχρι το 2013, η παραγωγή ήταν ανοδική, παρά την αυξανόμενη αστάθεια στην περιοχή λόγω του εμφυλίου πολέμου” αναφέρει η εφημερίδα.
Ωστόσο, το 2013, ο ISIS, άρχισε να παίρνει τον έλεγχο στις πόλεις και τους δρόμους που βρίσκονται γύρω από το εργοστάσιο.
Η Le Monde, με δημοσίευμά της πριν από λίγες εβδομάδες, επικαλέστηκε email που έχουν σταλεί από τους manager της Lafarge στη Συρία και τα οποία αναφέρουν “τους αποκαλυπτικούς διακανονισμούς μεταξύ Lafarge και τζιχαντιστών προκειμένου να συνεχίσει η παραγωγή μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου του 2014″.
Είναι η ημερομηνία όπου ομάδες του ISIS “πήραν στα χέρια τους” τη βάση της εταιρείας και η Lafarge σταμάτησε κάθε δραστηριότητα.
Χαρακτηριστική μάλιστα, σύμφωνα με την Le Monde, είναι μία περίπτωση όπου η Lafarge, αναζητώντας πρόσβαση στα εργοστάσιά της για τους εργάτες και τις προμήθειές της, έστειλε έναν άντρα, ονόματι Ahmad Jaloudi, με την αποστολή να “λάβει άδεια από τον ISIS για να αφήσει τους εργάτες να περνούν από τα σημεία ελέγχου”.
Σύμφωνα με τη Le Monde, μάλιστα, όλα αυτά τα γνώριζαν και από τα κεντρικά της εταιρείας στο Παρίσι.
Στα στοιχεία που παρουσίασε η Le Monde και μία άλλη περίπτωση όπου, “ένα διαβατήριο έφερε τη σφραγίδα του ISIS και εγκρίθηκε από τον επικεφαλής των οικονομικών (του ISIS) στo Χαλέπι”, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εταιρεία βρισκόταν σε συμφωνία τον ISIS, προκειμένου να χαίρει ελεύθερης διέλευσης των προμηθειών και των εργαζομένων της.
Προκειμένου μάλιστα να συνεχίζει να κατασκευάζει τσιμέντο, η Lafarge αγόρασε άδεια και πλήρωσε φόρους τόσο σε μεσάζοντες του ISIS όσο και σε εμπόρους πετρελαίου, αναφέρει η εφημερίδα.
Η Lafarge, η οποία το 2015 συγχωνεύτηκε με την ελβετική τσιμεντοβιομηχανία Holcim –επιβεβαίωσε στο AFP ότι όντως ήταν ιδιοκτήτρια της τσιμεντοβιομηχανίας στη Jalabiya μεταξύ 2010 και 2014, αλλά δεν αποδέχτηκε άμεσα τις “κατηγορίες”.
“Όταν οι συρράξεις άρχισαν να πλησιάζουν στο εργοστάσιο, η απόλυτη προτεραιότητα της Lafarge, ήταν να διασφαλίσει το προσωπικό της, ενώ υπήρχαν συζητήσεις και για το κλείσιμο του εργοστασίου” αναφέρει η εταιρεία.
Οι στρατιωτικές δυνάμεις του ISIS αποχώρησαν από το εργοστάσιο στη Jalabiya, έπειτα από πίεση των Κουρδικών δυνάμεων τον Φεβρουάριο του 2015.
Πληροφορίες της Le Monde, αναφέρουν ακόμη ότι η περιοχή πλέον χρησιμοποιείται από συμμαχικές αμερικανικές, γαλλικές και βρετανικές δυνάμεις, στον πόλεμο των Κούρδων κατά των τζιχαντιστών.
http://mononews.gr/
σχετικά:
Βιώνουμε εισβολή...και η απάντηση μπορεί να είναι ΜΟΝΟ "ανάλογη"...
Απίστευτο: Η γαλλική Lafarge, μητρική της ΑΓΕΤ Ηρακλής, σε εμπορική συμφωνία με τον ISIS
October 12, 2016
Με απώτερο σκοπό να προστατεύσει τα συμφέροντα της, ο παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία τσιμέντου, η γαλλική τσιμεντοβιομηχανία Lafarge έκανε συμφωνία με τα ένοπλα στρατεύματα στη Συρία αλλά και ομάδες του ISIS.
Όπως αναφέρει η γαλλική Le Monde, η εταιρεία Lafarge – η οποία στην Ελλάδα είναι μητρική της ΑΓΕΤ Ηρακλής – μεταξύ του 2013 και του 2014, πλήρωσε φόρους σε μεσάζοντες και διαπραγματεύτηκε την ασφαλή διέλευση των φορτηγών και των εργαζομένων της, προκειμένου να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στη βόρεια Συρία.
Η Lafarge, ηγέτιδα εταιρεία στην παγκόσμια βιομηχανία τσιμέντου, ωστόσο, δεν απάντησε στα ερωτήματα της AFP αναφορικά με αυτές τις αποκαλύψεις.
Περιορίστηκε να αναφέρει μόνο ότι “απόλυτη προτεραιότητα έχει πάντα η ασφάλεια και η προστασία του προσωπικού”.
Στην καρδιά των “σκοτεινών αυτών συμφωνιών” που επικαλείται η Le Monde, βρίσκεται και ένα εργοστάσιο τσιμέντου, που αγόρασε η Lafarge το 2007, σε μία περιοχή περίπου 150 χιλιόμετρα βορειοανατολικά από το Χαλέπι.
Η τσιμεντοβιομηχανία στη Jalabiya τέθηκε σε λειτουργία το 2010, ένα χρόνο πριν από την έναρξη του εμφυλίου πολέμου στη Συρία. “Μέχρι το 2013, η παραγωγή ήταν ανοδική, παρά την αυξανόμενη αστάθεια στην περιοχή λόγω του εμφυλίου πολέμου” αναφέρει η εφημερίδα.
Ωστόσο, το 2013, ο ISIS, άρχισε να παίρνει τον έλεγχο στις πόλεις και τους δρόμους που βρίσκονται γύρω από το εργοστάσιο.
Η Le Monde, με δημοσίευμά της πριν από λίγες εβδομάδες, επικαλέστηκε email που έχουν σταλεί από τους manager της Lafarge στη Συρία και τα οποία αναφέρουν “τους αποκαλυπτικούς διακανονισμούς μεταξύ Lafarge και τζιχαντιστών προκειμένου να συνεχίσει η παραγωγή μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου του 2014″.
Είναι η ημερομηνία όπου ομάδες του ISIS “πήραν στα χέρια τους” τη βάση της εταιρείας και η Lafarge σταμάτησε κάθε δραστηριότητα.
Χαρακτηριστική μάλιστα, σύμφωνα με την Le Monde, είναι μία περίπτωση όπου η Lafarge, αναζητώντας πρόσβαση στα εργοστάσιά της για τους εργάτες και τις προμήθειές της, έστειλε έναν άντρα, ονόματι Ahmad Jaloudi, με την αποστολή να “λάβει άδεια από τον ISIS για να αφήσει τους εργάτες να περνούν από τα σημεία ελέγχου”.
Σύμφωνα με τη Le Monde, μάλιστα, όλα αυτά τα γνώριζαν και από τα κεντρικά της εταιρείας στο Παρίσι.
Στα στοιχεία που παρουσίασε η Le Monde και μία άλλη περίπτωση όπου, “ένα διαβατήριο έφερε τη σφραγίδα του ISIS και εγκρίθηκε από τον επικεφαλής των οικονομικών (του ISIS) στo Χαλέπι”, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εταιρεία βρισκόταν σε συμφωνία τον ISIS, προκειμένου να χαίρει ελεύθερης διέλευσης των προμηθειών και των εργαζομένων της.
Προκειμένου μάλιστα να συνεχίζει να κατασκευάζει τσιμέντο, η Lafarge αγόρασε άδεια και πλήρωσε φόρους τόσο σε μεσάζοντες του ISIS όσο και σε εμπόρους πετρελαίου, αναφέρει η εφημερίδα.
Η Lafarge, η οποία το 2015 συγχωνεύτηκε με την ελβετική τσιμεντοβιομηχανία Holcim –επιβεβαίωσε στο AFP ότι όντως ήταν ιδιοκτήτρια της τσιμεντοβιομηχανίας στη Jalabiya μεταξύ 2010 και 2014, αλλά δεν αποδέχτηκε άμεσα τις “κατηγορίες”.
“Όταν οι συρράξεις άρχισαν να πλησιάζουν στο εργοστάσιο, η απόλυτη προτεραιότητα της Lafarge, ήταν να διασφαλίσει το προσωπικό της, ενώ υπήρχαν συζητήσεις και για το κλείσιμο του εργοστασίου” αναφέρει η εταιρεία.
Οι στρατιωτικές δυνάμεις του ISIS αποχώρησαν από το εργοστάσιο στη Jalabiya, έπειτα από πίεση των Κουρδικών δυνάμεων τον Φεβρουάριο του 2015.
Πληροφορίες της Le Monde, αναφέρουν ακόμη ότι η περιοχή πλέον χρησιμοποιείται από συμμαχικές αμερικανικές, γαλλικές και βρετανικές δυνάμεις, στον πόλεμο των Κούρδων κατά των τζιχαντιστών.
http://mononews.gr/
σχετικά:
Βιώνουμε εισβολή...και η απάντηση μπορεί να είναι ΜΟΝΟ "ανάλογη"...
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.